I årets effektkalender hittar du några av våra mest uppskattade artiklar, guider och webinar – med tips och inspiration för marknadsföring som ger effekt. Luckorna hittar du varje dag fram till jul på vår LinkedIn- och Facebooksida. Medlemslåst material är tillgängligt även för icke-medlemmar den aktuella lucköppningsdagen.

Här ser du hela kalendern:

Effektkalendern 2020
Relaterade artiklar

Marknaden följer inte 7a § prisinformationslagen – Ny rapport från Konsumentverket

Marknaden står inför fortsatta utmaningar med missvisande prisnedsättningar visar ny rapport från Konsumentverket. Den 1 september 2022 trädde en ny bestämmelse i prisinformationslagen i kraft.

GARM läggs ner, men vi fortsätter arbetet med brand safety och brand suitability 

Den 8 augusti fick Sveriges Annonsörer information från vår moderorganisation WFA att man väljer att lägga ned GARM pga. den stämning som X (tidigare Twitter) har riktat mot WFA, GARM och några av…

Det händer mycket kring plattformarna just nu …

Under sommaren har det varit stor aktivitet kring techplattformarna. Här kommer en kort sammanfattning av de största nyheterna. Tredjepartscookies består i Google Chrome. EU-riktar kritik mot Facebook och Instagrams ”pay or consent”-tjänst.

Sveriges Annonsörer 100 år – hur allting började

Vi befinner oss i Sverige under mellankrigstiden. Regeringen har precis givit Radiotjänst monopol på alla radiosändningar i landet. Samtidigt ökar filmintresset hos gemene man. Ljudfilmen ska snart slå igenom och inleda det glada…
Fler artiklar