Sofia Brandberg, marknadschef, varför har ni valt att bli medlem?

”Det handlar till stor del om att vi vill bidra till arbetet för ärlig, hållbar och mätbar kommunikation som Sveriges Annonsörer driver framåt. Men jag ser också medlemskapet som ett bra sätt för mig och mitt team att få inspiration och stöd att utvecklas som marknadsförare. Jag har positiv erfarenhet av Sveriges Annonsörer genom tidigare arbetsplatser, så för mig var det ett enkelt beslut.”

Vad hoppas ni få ut av medlemskapet?

”Vi hoppas få stöd och inspiration i både små och stora frågor inom exempelvis effekt, juridik och byråval.”

Är det någon speciell fråga som känns extra viktig att vi driver?

”Det finns stor potential för vår bransch och för oss som bolag att snabba på den digitala utvecklingen, både när det gäller varumärke och marknadsföring samt försäljning, därför är effektfrågan viktigast. Vi kommer att följa och engagera oss i det arbetet.”

Hur kommer du att använda medlemskapet i din egen roll som marknadschef?

”Jag ser fram emot att delta i workshops, webinars och nätverk, och att få träffa likasinnade branschkollegor. Det är också en trygghet att veta att jag kan vända mig till Sveriges Annonsörers trevliga och proffsiga experter inom exempelvis inom juridik och byråval.”

Vad ser du mest fram emot inför marknadsåret 2021?

”Ett friskt och spännande 2021, där vi välkomnar nya och befintliga medlemmar, oavsett om det är utomhus, digitalt eller inomhus. Vår vision är ett friskare samhälle genom träning, och det är viktigare än någonsin att vi rör på oss för att må bra. En milstolpe för oss under året är att vi kommer att lansera vår nya varumärkesplattform och därmed också röra om lite i branschen!”

Snabbfakta Actic:

  • Svensk gymkedja med en vision om ett friskare samhälle genom träning
  • Drygt 170 gym fördelat på fyra marknader (Sverige, Norge, Tyskland och Österrike)
  • Omsatte en knapp miljard kr 2019
  • Börsnoterat på Nasdaq Stockholm

Läs fler nyheter

Relaterade artiklar

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…
Fler artiklar