Sofia Brandberg, marknadschef, varför har ni valt att bli medlem?

”Det handlar till stor del om att vi vill bidra till arbetet för ärlig, hållbar och mätbar kommunikation som Sveriges Annonsörer driver framåt. Men jag ser också medlemskapet som ett bra sätt för mig och mitt team att få inspiration och stöd att utvecklas som marknadsförare. Jag har positiv erfarenhet av Sveriges Annonsörer genom tidigare arbetsplatser, så för mig var det ett enkelt beslut.”

Vad hoppas ni få ut av medlemskapet?

”Vi hoppas få stöd och inspiration i både små och stora frågor inom exempelvis effekt, juridik och byråval.”

Är det någon speciell fråga som känns extra viktig att vi driver?

”Det finns stor potential för vår bransch och för oss som bolag att snabba på den digitala utvecklingen, både när det gäller varumärke och marknadsföring samt försäljning, därför är effektfrågan viktigast. Vi kommer att följa och engagera oss i det arbetet.”

Hur kommer du att använda medlemskapet i din egen roll som marknadschef?

”Jag ser fram emot att delta i workshops, webinars och nätverk, och att få träffa likasinnade branschkollegor. Det är också en trygghet att veta att jag kan vända mig till Sveriges Annonsörers trevliga och proffsiga experter inom exempelvis inom juridik och byråval.”

Vad ser du mest fram emot inför marknadsåret 2021?

”Ett friskt och spännande 2021, där vi välkomnar nya och befintliga medlemmar, oavsett om det är utomhus, digitalt eller inomhus. Vår vision är ett friskare samhälle genom träning, och det är viktigare än någonsin att vi rör på oss för att må bra. En milstolpe för oss under året är att vi kommer att lansera vår nya varumärkesplattform och därmed också röra om lite i branschen!”

Snabbfakta Actic:

  • Svensk gymkedja med en vision om ett friskare samhälle genom träning
  • Drygt 170 gym fördelat på fyra marknader (Sverige, Norge, Tyskland och Österrike)
  • Omsatte en knapp miljard kr 2019
  • Börsnoterat på Nasdaq Stockholm

Läs fler nyheter

Relaterade artiklar

100-wattaren 2022 – här är alla nominerade

I år har 64 bidrag lyckats ta sig igenom juryns nålsöga och nominerats i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.  100-wattaren belönar kommunikationsinsatser som skapar påvisbart affärsvärde genom att påverka…

Influencer-profiler tar ställning mot orealistiska skönhetsideal – slutar retuschera

Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets. Syftet är att minska de negativa effekterna av…

Fame-kampanjer är ett vinnande koncept: det visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. I en delrapport presenterades insikter som pekade på att kreativitet har flera positiva effekter på kampanjer. Nu…

”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.
Fler artiklar