Kristoffer Stenqvist

Bidragsinlämningen i 100-wattaren 2020 stänger om bara två dagar, och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få sätta igång sitt arbete. En av dem är Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och juryordförande i kategorin ”Framsiktigt”.

Hur känner du inför juryuppdraget?

”Det ska bli väldigt kul och lärorikt! Jag känner mig hedrad eftersom jag brinner för effektfrågan.”

Utifrån din bakgrund och erfarenhet, vad ser du som ditt främsta bidrag i juryarbetet?

”Mitt starka intresse och engagemang i effektfrågan, som ju är helt central i 100-wattaren. Dessutom har jag nio kompetenta branschkollegor i jurygruppen och jag litar på att vi tillsammans kommer att göra det här jättebra.”

Hur ser du på det nya tävlingsupplägget, med ett nytt och mer standardiserat tävlingsformulär?

”Jag har tävlat i 100-wattaren med tidigare arbetsgivare och vet att man lätt blir avskräckt när det krävs en 10 0000 ord lång motivering. Därför tror jag att det här upplägget gör det betydligt enklare för den som tävlar, och dessutom sänker tröskeln så att fler människor och företag vill vara med och tävla. En annan fördel är att det blir mer demokratiskt, att man tävlar på lika villkor.”

Du har själv tävlat i 100-wattaren flera gånger. Vad är ditt bästa minne?

”Jag jobbade tidigare på Max Burgers och då tävlade vi med lanseringen av våra vegetariska och veganska burgare. Mitt starkaste – inte bästa – minne är den otroliga besvikelse jag kände när vi inte vann. Jag var väldigt stolt över det vi hade gjort och ville så gärna vinna. ”

Till sist, vad är ditt bästa tips till den som tävlar i 100-wattaren?

”Lägg ordentligt med tid på att planera hur ni ska lägga upp och presentera ert bidrag. Berätta historien med grundade argument och en tydlig röd tråd genom hela innehållet, så att vi i juryn lätt kan hänga med och förstå hur ni har arbetat samt hur effekterna och resultatet hänger ihop med arbetet med kampanjen och dess uttag.”

Om kategorin: Framsiktigt
Här belönas kommunikation som utöver att den fungerat enligt 100-wattarens kriterier också överraskat och flyttat fram positionerna för kommunikation generellt. Här har man använt ny teknik och inspirerar till nya sätt att arbeta.

Läs mer och tävla i 100-wattaren 2020 senast 21 oktober här

Relaterade artiklar

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…

Empowering consumers for the green transition – nya regler för miljöpåståenden antagna av parlamentet och rådet

Direktivet Empowering consumers for the green transition antogs idag den 20 februari 2024 av Europeiska rådet och har därmed antagits av såväl rådet som EU-parlamentet. Det nya direktivet introducerar en rad nya regler,…

Kommunikation som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2023

Under torsdagen den 8 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2023 vid en festfylld kväll i Stockholms stadshus. Kvällen leddes av Kristian Luuk och Daniel Hallberg och bjöd på underhållning av Isaac and The Soul…
Fler artiklar