Under rubriken “Decoding Decisions – making sense of the messy middle” delar Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Agencies & Partners, med sig av bolagets senaste research om komplicerade köpbeslutsprocesser och vad marknadsförare kan lära sig av den. Missa inte det!

Som en del av Effektinitiativet arrangerar Sveriges Annonsörer, Swedma och KOMM för första gången EFFDay. Under en halvdag samlar vi branschen digitalt för att diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar.
Investeringarna i marknadsföring ger allt lägre effekt, både i Sverige och stora delar av världen. Den nedåtgående trenden har pågått i över tio år. Att tydligt kunna visa effekten av reklam och marknadsföringsinvesteringar är ett av marknadsförarens viktigaste uppdrag.

Utveckla teamet på EFFDay:

Företagsbiljett (för upp till 10 personer) kostar 1495kr. Singelbiljett = 995kr.

Se hela programmet för EFFDay den 6 november och köp biljetter här.

Relaterade artiklar

100-wattaren 2022 – här är alla nominerade

I år har 64 bidrag lyckats ta sig igenom juryns nålsöga och nominerats i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.  100-wattaren belönar kommunikationsinsatser som skapar påvisbart affärsvärde genom att påverka…

Influencer-profiler tar ställning mot orealistiska skönhetsideal – slutar retuschera

Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets. Syftet är att minska de negativa effekterna av…

Fame-kampanjer är ett vinnande koncept: det visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. I en delrapport presenterades insikter som pekade på att kreativitet har flera positiva effekter på kampanjer. Nu…

”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.
Fler artiklar