B2B Marketing

Företagsutbildning inom marknadsföring

Välj innehåll utifrån hur ni vill paketera er utbildning:

  • Lärarledd utbildning på plats – 3 halvdagar
  • Digitala mikrokurser kopplat till temat
  • Utvalda webinar via Sveriges Annonsörer
  • Rekommenderade artiklar i Sveriges Annonsörer Marknadsinsikter
  • Digital certifiering

För vem?

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar med eller ansvarar för marknadsföring och försäljning i ett B2B-företag, till exempel du som: 

  • Är marknadschef eller projektledare och vill få en samlad bild av verktyg och arbetsmetoder inom den nya B2B-marknadsföringen 
  • Har jobbat med B2B-marknadsföring ett tag och vill uppdatera dina kunskaper med den senaste utvecklingen på området 
  • Har jobbat framförallt med konsumentmarknadsföring och vill få ett helhetsperspektiv på hur B2B-marknadsföring fungerar 

Om utbildningen:

Utbildningen hjälper dig skapa bättre förutsättningar för marknadsföringsrollen i B2B-företag genom att:

Utveckla din verktygslåda inom marknadsföring och marknadskommunikation, från insikter om kundernas beteende och drivkrafter till varumärkesutveckling, säljande kommunikation och effektredovisning 

Ge dig underlag för att skapa ökad förståelse i företaget för hur marknadskommunikation bidrar till företagets utveckling och lönsammare försäljning 

Skapa förutsättningar för en tätare och mer produktiv samverkan mellan marknad, sälj och kommunikation 

Fördjupad kunskap i hur du tar fram en kommunikationsstrategi och marknadsplan, använder tydliga budskap, arbetar med kundinsikt, inbound marketing och content marketing efter en tydlig process 

Det här tar du med dig:

  • Kundernas beslutsprocesser och hur man ökar det upplevda värdet i det som företaget erbjuder 
  • Hur man utvecklar företagets varumärke i kombination med attraktiva kundlöften för olika kundsegment för att både sälja mer och sälja lönsammare 
  • Skapa bättre förutsättningar för marknadsfunktionen att få ledningens öra genom att sätta marknadsföring i ett affärssammanhang och tala ledningens språk 
  • Hur du skapar en kommunikationsstrategi och marknadsplan för din B2B-marknadsföring med fokus på inbound och content marketing 
  • Hur B2B-marknadsföringen har förändrats till följd av nya köpbeteenden 
  • Om samspelet mellan marknadsföring och försäljning; två sidor av samma mynt 
  • Om inbound marketing, aktivering i digitala kanaler och marketing automation 
  • Hur du mäter och följer upp marknadsföringsarbetet 

Läs mer om övriga teman:

Sagt om utbildningen:

”Jag sökte en partner som kunde säkra hög kvalitet och som samtidigt redan hade lagt en grund i ett upplägg som både kunde ge bredd och spets inom olika områden. Sveriges Annonsörer hade allt det!” säger Gina Azaric, marknadschef på Telia, om deras val att använda Campus Marketing för sin kompetenssatsning på marknadsavdelningen. 
 
”Vi har fått ett otroligt positivt gensvar och intresse. Framför allt att det är så hög kvalitativ nivå på utbildningen och att man känner att vi verkligen satsar på våra talanger.”  – Gina Azaric, Marknadschef Telia

Är du och ditt team intresserade utbildningkonceptet?

Kontakta vår projektledare för Campus Marketing Jenny Lager för bokning, pris och mer information.