AI för marknadsförare

Företagsutbildning inom marknadsföring

Välj innehåll utifrån hur ni vill paketera er utbildning:

  • Lärarledd utbildning på plats – 2 halvdagar
  • Digitala mikrokurser kopplat till temat
  • Utvalda webinar via Sveriges Annonsörer
  • Rekommenderade artiklar i Sveriges Annonsörer Marknadsinsikter

För vem?

Den här utbildningen vänder sig till dig som:

  • Har i uppgift att öka användandet av AI i din organisation
  • Testat på AI verktyg men vill få djupare insikt om hur de fungerar
  • Letar systematiskt arbetssätt för att förbättra resultatet av användandet av AI verktyg
  • Få klarhet i vilka frågeställningar en organisation behöver

Om utbildningen:

Utbildningen går igenom

  • Generativ AIs framväxt – Dåtid, nutid och framtid
  • Organisatoriska utmaningar vid implementering av AI i arbetsprocesser
  • Hur du tar fram en policy vid användning av data från din organisation
  • Viktigt att tänka på vid strategiska marknadsfrågor
  • Praktisk användning av AI verktyg verktyg för skapande, distribution och analys

Det här tar du med dig:

Vad ger programmet för självutveckling?

När du har gått den här utbildningen kommer du vara trygg med insikten om vad du behöver göra för att börja implementera AI i din marknadsorganisation. Du kommer kunna navigera bland de verktyg som finns att tillgå, både idag och imorgon, samt skapa processer för att systematiskt arbeta med generativa AI verktyg.

Föreläsare: Sara Öhman

Sara Öhman är konsult och utbildare inom digitala kanaler och har under 15 år hjälpt marknadsorganisationer, i Sverige och internationellt, att effektivisera sitt arbete med hjälp av datadriven arbetsmetodik. Sara har utbildat över 500 marknadsförare och hjälpt flera marknadsorganisationer att implementera AI i sitt arbete.

Läs mer om övriga teman:

Sagt om utbildningen:

”Jag sökte en partner som kunde säkra hög kvalitet och som samtidigt redan hade lagt en grund i ett upplägg som både kunde ge bredd och spets inom olika områden. Sveriges Annonsörer hade allt det!” säger Gina Azaric, marknadschef på Telia, om deras val att använda Campus Marketing för sin kompetenssatsning på marknadsavdelningen. 
 
”Vi har fått ett otroligt positivt gensvar och intresse. Framför allt att det är så hög kvalitativ nivå på utbildningen och att man känner att vi verkligen satsar på våra talanger.”  – Gina Azaric, Marknadschef Telia

Är du och ditt team intresserade utbildningskonceptet?

Kontakta vår projektledare för Campus Marketing Karin Grohman för bokning, pris och mer information.