Sveriges Annonsörers verksamhetsberättelse 2022
24 april 20232022 – året då vi skapade ett gemensamt språk för branschen
Kunskap är en kritisk faktor för våra medlemmar. I april lanserade vi vår digitala utbildningsplattform Campus Marketing Online med ett 15-tal mikrokurser. Att kunna kombinera lärarledda studier för individer med självstudier för teamet skapar ett stort värde för medlemmar och möjliggör ett kunskapslyft för hela teamet. Detta är ett stort och viktigt steg för Sveriges Annonsörer som en samlad kraft för kunskap inom marknadsföring för köparsidan.
Inom vårt branschinitiativ Effekt lanserades under 2021 en branschstandard för hur vi definierar och mäter effekt, det sk ”Effektsystemet”. Under 2022 har vi via vår certifiering i ”Effektsystemet” skapat en grund för att etablera ett gemensamt språk inom branschen vilket haft en mycket stor efterfrågan i hela branschen.
Läs mer om 2022 genom att ladda ner vår Verksamhetsberättelse.