I vårt stora nätverk av medlemmar har vi många duktiga och erfarna marknadsförare. Nu lanserar vi Månadens Gästmentor på vårt nya medlemsforum på Slack där några av dem kommer dela med sig av sina erfarenheter, inspirera och svara på dina frågor och utmaningar.

Först ut är Michael Grimborg, CMO på Synsam och med ett förflutet från mediavärlden på TV4 och flera mediebyråer. Sedan sex år tillbaka är han ansvarig för Synsams nordiska marknadskommunikation och han har ett flertal gånger prisats som Årets bästa Marknadschef av tidningen Resumé. Utöver det är Micke en aktiv medlem i Sveriges Annonsörer som sitter med i vår styrelse och i projektgruppen för branschiniativet Cross Media Measurement.

Diskussionerna kommer pågå i kanalen #månadens-gästmentor på vårt medlemsforum i Slack och där kan du höra mer om Mickes tankar kring mentorskapet och vad han hoppas få ut av det tillsammans med er medlemmar.

Läs mer om hur du kommer igång med Slack här
Relaterade artiklar

Influencer marketing – ny vägledning från EU, ny tuff dom och skatteregler 

Influencer marketing är ett område högt upp på agendan för EU-kommissionen. Bland annat genomför kommissionen i samarbete med de nationella tillsynsmyndigheterna nu en granskning över hur influencers inom unionen sköter sig på sociala…

Black Friday närmar sig – Konsumentverket granskar prismarknadsföring

Konsumentverket gick idag ut med ett pressmeddelande om att man under oktober och november genomför en så kallad sweep där flera företags prisinformation kommer att granskas för att se om prisnedsättningsregeln i prisinformationslagen…

Möt årets 100-wattsjury – tävlingen är öppen

Idag presenterar vi juryn för 100-wattaren 2023. Tävlingen är öppen för bidragsinlämning, sista dag att tävla är 25 oktober. 100-wattaren har sedan 1990 belönat kommunikation som gett bevisad effekt.

Uppföljning av rätt KPI:er är viktigt för ökad effekt – nu uppdaterar Sveriges Annonsörer Effektsystemet och lanserar 2.0!

Nu lanseras Effektsystemet 2.0 en uppdaterad version av utvalda nyckeltal för hur vi definierar och mäter effekt, samt rekommendationer kring hur de kan användas i praktiken. Att tydligt kunna visa effekten av kommunikation…
Fler artiklar