I Sveriges Annonsörers digitala medlemsforum på Slack får du tillgång till vårt fantastiska nätverk av duktiga marknadsförare. Här kan du utbyta erfarenheter, samarbeta, ge feedback, diskutera samt nätverka med andra medlemmar och våra experter. Ställ en fråga till vårt stora nätverk eller dela med dig av dina egna erfarenheter och inspirera andra.

Det här är ett forum exklusivt för våra medlemmar, alltså enbart köpare av marknadskommunikation. Vi kommer i vissa fall bjuda in föreläsare eller experter till enstaka kanaler under en tidsbegränsad period. Vi har nu öppnat partnerkanalen för JCDecaux där du har möjlighet att ställa frågor och ta del av tips och inspirerande kampanjer för utomhusmediet.

Läs igenom våra tips och riktlinjer så att vi tillsammans skapar ett så engagerat och intressant nätverk som möjligt.

Först ut som Månadens Gästmentor var Michael Grimborg, CMO på Synsam, läs mer om det här

Hur kommer jag igång?

Du behöver skapa ett konto på Slack med den mailadress du har registrerad hos Sveriges Annonsörer (din jobbmail).

Här är länken för att komma igång:  https://join.slack.com/t/sverigesannonsorer/signup

Enklast sättet att jobba med Slack är att ladda ner Appen för desktop och mobil.

Slack för Mac
Slack för Windows
Slack för IPhone
Slack för Android

Vår bot hjälper dig att komma igång när du har loggat in och du kan alltid höra av dig till @Ulrika Strallhofer, som hjälper dig om det uppstår några problem.

Det finns även bra tips på den här sidan: Five tips for getting started in Slack.

Slack logo
Personlig introduktion

Använd ditt riktiga namn och gärna en profilbild, sen är det bara att presentera dig i kanalen #introduktion och ge en kort beskrivning om vem du är och vad du arbetar med. Berätta också gärna vad du hoppas få ut av att vara med i nätverket.

Skapa diskussioner

Vi uppmuntrar alla medlemmar att bidra till forumet med meningsfulla och respektfulla diskussioner om sina erfarenheter och projekt, eller bara ställa en fråga till nätverket.

Vi har flera ämneskanaler (#channels). Om du saknar en kanal för ett ämne, skicka ett DM till @Ulrika Strallhofer. Vi hjälper dig att hitta rätt kanal för din diskussion eller så tittar vi på att öppna en ny kanal om det behövs.

Du kan också enkelt ta kontakt med andra medlemmar i forumet genom direktmeddelanden som är helt privata.

Välj en kanal (#channel) per inlägg

Välj en kanal när du vill diskutera något och posta inte samma inlägg i flera kanaler. Kanalerna tjänar sitt syfte – att medlemmarna kan välja vad de vill se – välj den kanal som passar bäst och posta bara där. Att posta i flera kanaler ger dig inte fler svar.

Här är våra aktuella #channels:
#allmänt                             #lediga-jobb
#b2b                                    #mediemix
#byråval                              #månadens-gästmentor
#effekt                                 #nyhetsflöde
#employer-branding        #partner-x
#kampanjer                       #partner-jcdecaux
#introduktion                    #partner-xx
#juridik                               #webinars
#lediga-giggare-interimer

Du kan själv välja vilka kanaler du vill ha tillgång till, om du inte ser en kanal söker du enkelt efter den i menyn högst upp i fönstret och väljer sedan ”Join”.

Är du osäker på om du ska posta?

Inga problem – om du är tveksam, prata med @Ulrika Strallhofer.
Hon är jättesnäll och lovar att hjälpa så mycket hon kan ?

Din roll i nätverket

Du får mer än gärna dela med dig av frågor, tankar, insikter och intressanta nyheter, men håll diskussionen kring vad du jobbar med och marknadskommunikation generellt. Och, igen, posta samma sak i flera kanaler.

Vi ber dig även att inte “länkdumpa”, alltså att posta en länk utan att kommentera. Det är inte tillåtet och kommer att tas bort av Admin.

Även om nätverket tillåter både humor och ovårdat språk ber vi dig respektera andra och vara vänlig i ditt samtal med medlemmar.

Precis som i alla större grupper kommer inte alla alltid vara överens eller tycka lika. Vi förstår om du har starka åsikter, men vi räknar med att du uppträder respektfullt i diskussioner och att du inte går till personlig attack. Vi har nolltolerans när det kommer till skadligt och negativt beteende.

Regelöverträdelse

Om du inte följer våra riktlinjer kan dina kommentarer komma att tas bort (antingen automatiskt av vår bot eller av en administratör). Upprepade regelöverträdelser kan leda till uteslutning från nätverket.

Om du inte följer våra riktlinjer kan dina kommentarer komma att tas bort (antingen automatiskt av vår bot eller av en administratör). Upprepade regelöverträdelser kan leda till uteslutning från nätverket.