Nu står det klart att Sveriges Annonsörer efter en upphandling väljer JMWGolin som ny PR- och kommunikationsbyrå. Uppdraget innefattar strategisk rådgivning, konceptualisering och att arbeta fram kommande kampanjer. Tillsammans ska man utveckla marknadskommunikationen och stärka perceptionen av Sveriges Annonsörer bland befintliga och framtida medlemmar.

Sveriges Annonsörer valde under våren att genomföra en upphandling för ökad kännedom om det arbete som intresseorganisationen bedriver och slutföra den transformation som påbörjades för ett par år sedan.

– Sveriges Annonsörer behövs nu mer än någonsin. Digitalisering har gett marknadsförare många nya möjligheter men också många nya utmaningar. Vi sökte en byrå som kan hjälpa oss att utveckla vår kommunikation. Vårt val föll i slutspurten på JMWGolin och deras engagerade team. Vi fångades av JMWGolins smarta inriktning; integrerad kommunikation med en stabil ryggrad i förtjänad uppmärksamhet, säger Hanna Riberdahl, VD på Sveriges Annonsörer.

JMWGolin kommer även att stötta Sveriges Annonsörer med medierelationer och kommunikation i förtjänade kanaler. Samarbetet smygstartade efter sommarsemestern och den första kampanjen rullar ut inom kort.

– Att passionerat får jobba med personer som passionerat jobbar för det vi passionerat jobbar med är en loop av lycka. Vi ser alla fram emot att hjälpa ännu fler förstå det enorma värdet i det Sveriges Annonsörer gör för alla Sveriges annonsörer, säger Joakim Karlsson, Creative Director på JMWGolin.

Arbetsgruppen på JMWGolin består av Louise Leo, Joakim Karlsson, Filip Lindquist, Samuel Garlöv och Ebba Carlsson. Från Sveriges Annonsörers sida är det Hanna Riberdahl, Stina Melin och Matilda Nordfeldt.

Relaterade artiklar

Gry Forssell leder årets 100-wattsgala!

Den 2 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för tredje gången…

5 frågor till vår nya jurist Jakob Rönnerbäck

Den 9 januari förstärktes vår marknadsjuridiska rådgivning med Jakob Rönnerbäck. Jakob kommer senast från Stiftelsen Reklamombudsmannen. Vi lät honom svara på 5 frågor för att lära känna honom lite bättre.

Löfbergs skapar bättre effekt för att nå affärsmål med Campus Marketing Online

"Jag tycker det är viktigt att skapa gemensamma bilder, språk, förståelse och prioriteringar i vårt jobb på marknadsavdelningen men också hur vi skapar bättre förståelse internt för vårt jobb mot övrig organisation".

100-wattaren 2022 – här är alla nominerade

I år har 64 bidrag lyckats ta sig igenom juryns nålsöga och nominerats i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.  100-wattaren belönar kommunikationsinsatser som skapar påvisbart affärsvärde genom att påverka…
Fler artiklar