Nu står det klart att Sveriges Annonsörer efter en upphandling väljer JMWGolin som ny PR- och kommunikationsbyrå. Uppdraget innefattar strategisk rådgivning, konceptualisering och att arbeta fram kommande kampanjer. Tillsammans ska man utveckla marknadskommunikationen och stärka perceptionen av Sveriges Annonsörer bland befintliga och framtida medlemmar.

Sveriges Annonsörer valde under våren att genomföra en upphandling för ökad kännedom om det arbete som intresseorganisationen bedriver och slutföra den transformation som påbörjades för ett par år sedan.

– Sveriges Annonsörer behövs nu mer än någonsin. Digitalisering har gett marknadsförare många nya möjligheter men också många nya utmaningar. Vi sökte en byrå som kan hjälpa oss att utveckla vår kommunikation. Vårt val föll i slutspurten på JMWGolin och deras engagerade team. Vi fångades av JMWGolins smarta inriktning; integrerad kommunikation med en stabil ryggrad i förtjänad uppmärksamhet, säger Hanna Riberdahl, VD på Sveriges Annonsörer.

JMWGolin kommer även att stötta Sveriges Annonsörer med medierelationer och kommunikation i förtjänade kanaler. Samarbetet smygstartade efter sommarsemestern och den första kampanjen rullar ut inom kort.

– Att passionerat får jobba med personer som passionerat jobbar för det vi passionerat jobbar med är en loop av lycka. Vi ser alla fram emot att hjälpa ännu fler förstå det enorma värdet i det Sveriges Annonsörer gör för alla Sveriges annonsörer, säger Joakim Karlsson, Creative Director på JMWGolin.

Arbetsgruppen på JMWGolin består av Louise Leo, Joakim Karlsson, Filip Lindquist, Samuel Garlöv och Ebba Carlsson. Från Sveriges Annonsörers sida är det Hanna Riberdahl, Stina Melin och Matilda Nordfeldt.

Relaterade artiklar

Stina Liljekvist ny ordförande i Sveriges Annonsörer

Stina Liljekvist, Chef Strategisk kommunikation & Marknad på Skandia, har valts till ny styrelseordförande i Sveriges Annonsörer. Samtidigt tar tre nya ledamöter plats i styrelsen. Beslutet fattades vid det årliga föreningssammanträdet den 30…

Ny rapport avslöjar: Marknadsavdelningar drunknar i produktion i stället för att skapa affärsvärde

Marknadsavdelningarna växer och mängden aktiviteter, kanaler och innehåll ökar. Kompetens som tidigare köpts externt flyttar in på marknadsavdelningarna och teamen har utökats med en mängd olika specialistroller. Nu menar majoriteten av marknadscheferna att…

Med Campus Marketing bygger Telia en lärande kultur och skapar en attraktiv arbetsplats för Sveriges bästa talanger

Under 2023 genomför Telia en stor intern utbildningssatsning för att skapa en attraktiv arbetsplats och bygga en lärande kultur. Som stöd i arbetet har de ett skräddarsytt upplägg av Sveriges Annonsörers Campus Marketing.…

Efter 18 år byter Max Apéria spår – ska hjälpa byråer att bli bättre

Max Apéria har varit byrårådgivare hos Sveriges Annonsörer i 18 år men nu är det dags att byta spår. Vi passade naturligtvis på att ställa några frågor för att summera hans erfarenheter.
Fler artiklar