Nu står det klart att Sveriges Annonsörer efter en upphandling väljer JMWGolin som ny PR- och kommunikationsbyrå. Uppdraget innefattar strategisk rådgivning, konceptualisering och att arbeta fram kommande kampanjer. Tillsammans ska man utveckla marknadskommunikationen och stärka perceptionen av Sveriges Annonsörer bland befintliga och framtida medlemmar.

Sveriges Annonsörer valde under våren att genomföra en upphandling för ökad kännedom om det arbete som intresseorganisationen bedriver och slutföra den transformation som påbörjades för ett par år sedan.

– Sveriges Annonsörer behövs nu mer än någonsin. Digitalisering har gett marknadsförare många nya möjligheter men också många nya utmaningar. Vi sökte en byrå som kan hjälpa oss att utveckla vår kommunikation. Vårt val föll i slutspurten på JMWGolin och deras engagerade team. Vi fångades av JMWGolins smarta inriktning; integrerad kommunikation med en stabil ryggrad i förtjänad uppmärksamhet, säger Hanna Riberdahl, VD på Sveriges Annonsörer.

JMWGolin kommer även att stötta Sveriges Annonsörer med medierelationer och kommunikation i förtjänade kanaler. Samarbetet smygstartade efter sommarsemestern och den första kampanjen rullar ut inom kort.

– Att passionerat får jobba med personer som passionerat jobbar för det vi passionerat jobbar med är en loop av lycka. Vi ser alla fram emot att hjälpa ännu fler förstå det enorma värdet i det Sveriges Annonsörer gör för alla Sveriges annonsörer, säger Joakim Karlsson, Creative Director på JMWGolin.

Arbetsgruppen på JMWGolin består av Louise Leo, Joakim Karlsson, Filip Lindquist, Samuel Garlöv och Ebba Carlsson. Från Sveriges Annonsörers sida är det Hanna Riberdahl, Stina Melin och Matilda Nordfeldt.

Relaterade artiklar

Möt årets 100-wattsjury – tävlingen är öppen

Årets namnstarka jury ska granska bidrag och kora de kommunikationsinsatser som har skapat mest effekt. Juryn består av branschexperter från annonsörer, reklambyråer, mediebyråer och undersökningsföretag.

Idag öppnar bidragsinlämningen till 100-wattaren 2022 – tävla och var med i forskning om kommunikation som ger effekt

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlande bidrag är inte bara med och tävlar om årets utmärkelser, utan bidrar…

Hanna Riberdahl är Årets Branschpersonlighet 2022!

Vi är så stolta över Hannas först fina nominering och nu vinst under Stockholm MediaWeek som arrangeras av Sveriges Mediebyråer. Du gör ett fantastiskt jobb och är så värd utnämningen!

Större transparens när man annonserar i Walled Gardens

Europeiska Unionen (EU) har formellt beslutat om att Digital Markets Act (DMA) ska antas. DMA är en ny lag som syftar till att skapa större insyn och bättre transparens för alla som annonserar…
Fler artiklar