Poddar är ett snabbt växande medie. När även intresset för investering i mediet växer, ökar också frågeställningarna från annonsörer och mediebyråer.

För att hjälpa dig som arbetar med reklaminvesteringar, har Kantar Sifo tagit fram en årsrapport som kombinerar data från Poddindex och ORVESTO Konsument. Rapporten innehåller teknisk räckvidd för poddar samt insikter om bl.a. vilka poddar som är populärast, vilken målgruppen är och vilka ämnen poddarna berör.

Relaterade artiklar

Medietrender Sverige Q1 2022

I början av 2022 trodde vi att alla negativa effekter av Covid skulle klinga av och marknaden skulle återgå till en mer normal utveckling. Rysslands invasion av Ukraina ändrade dock på utsikterna för…

Effektsystemet till Handelshögskolan

Nu blir ”Effektsystemet” en del av undervisningen vid Handelshögskolan i Stockholm. Erik Modig, forskare och ansvarig för grundutbildningen i marknadsföring, ser standarden som ett viktigt komplement till den ordinarie kurslitteraturen.

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2021

Under torsdagskvällen den 21 april korades vinnarna i 100-wattaren 2021 i Stockholms stadshus. Mest prisade annonsören blev McDonald´s medan byrån som vann flest watt blev NORD DDB Stockholm.

Sveriges Annonsörer vinner internationell utmärkelse för ”Effektsystemet”

Awards, som hålls årligen av den globala organisationen World Federation of Advertisers (WFA). Effektsystemet togs fram av Sveriges Annonsörer och ”Effektinitiativet” under 2021 för att ge branschen gemensamma riktlinjer för hur nyttan och…
Fler artiklar