Sveriges Annonsörers den viktiga frågan om medietransparens, därför har vi nu översatt vår prisade Guide för digital annonsering till engelska.

Sveriges Annonsörer lanserade för en tid sedan en guide för digital annonsering som har fått mycket stor uppmärksamhet i Sverige, men även internationellt då den fick pris hos WFA – World Federation of Advertisers. Efterfrågan har varit stor på en engelsk översättning och vi är glada över att nu ha en internationell version klar för nedladdning.

Sveriges Annonsörer med Expertteam Mediekvalité har fått otroligt stort gehör med många som har laddat ned guiden, samt två snabbt fullbokade utbildningar. Det är tydligt att det finns ett stort behov av att lära sig mer om hur den digitala annonskedjan fungerar.

Silvia Barklund ordförande i teamet kommenterar arbetet bakom guiden:

”Den engelska guiden ökar möjligheten att vi gemensamt lyckas utveckla branschen samt att vägleda alla som arbetar inom digital annonsering. Jag ser stora fördelar i det och en självklarhet med att guiden nu finns på ett internationellt språk”

Peter Mackhé chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer:

”Vi är naturligtvis stolta för den respons som vi har fått för vår guide. Vi vill att alla i branschen skall samlas kring dessa viktiga frågor och som en del i detta har vi nu guiden för digital annonsering på engelska så att fler annonsörer, medier och mediebyråer kan använda den i sin verksamhet”

Ladda ner Guide to Digital Advertising (eng).

Ladda ner Guide to Digital Advertising, in short (eng).

Ladda ner Guide för digital annonsering (på svenska).

Ladda ner Snabbguide digital annonsering, en sida (på svenska).

Relaterade artiklar

Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…
Fler artiklar