Sveriges Annonsörers den viktiga frågan om medietransparens, därför har vi nu översatt vår prisade Guide för digital annonsering till engelska.
Sveriges Annonsörer lanserade för en tid sedan en guide för digital annonsering som har fått mycket stor uppmärksamhet i Sverige, men även internationellt då den fick pris hos WFA – World Federation of Advertisers. Efterfrågan har varit stor på en engelsk översättning och vi är glada över att nu ha en internationell version klar för nedladdning.
Sveriges Annonsörer med Expertteam Mediekvalité har fått otroligt stort gehör med många som har laddat ned guiden, samt två snabbt fullbokade utbildningar. Det är tydligt att det finns ett stort behov av att lära sig mer om hur den digitala annonskedjan fungerar.
Silvia Barklund ordförande i teamet kommenterar arbetet bakom guiden:
”Den engelska guiden ökar möjligheten att vi gemensamt lyckas utveckla branschen samt att vägleda alla som arbetar inom digital annonsering. Jag ser stora fördelar i det och en självklarhet med att guiden nu finns på ett internationellt språk”
Peter Mackhé chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer:
”Vi är naturligtvis stolta för den respons som vi har fått för vår guide. Vi vill att alla i branschen skall samlas kring dessa viktiga frågor och som en del i detta har vi nu guiden för digital annonsering på engelska så att fler annonsörer, medier och mediebyråer kan använda den i sin verksamhet”
Ladda ner Guide to Digital Advertising (eng).
Ladda ner Guide to Digital Advertising, in short (eng).
Ladda ner Guide för digital annonsering (på svenska).
Ladda ner Snabbguide digital annonsering, en sida (på svenska).