Sveriges Annonsörers den viktiga frågan om medietransparens, därför har vi nu översatt vår prisade Guide för digital annonsering till engelska.

Sveriges Annonsörer lanserade för en tid sedan en guide för digital annonsering som har fått mycket stor uppmärksamhet i Sverige, men även internationellt då den fick pris hos WFA – World Federation of Advertisers. Efterfrågan har varit stor på en engelsk översättning och vi är glada över att nu ha en internationell version klar för nedladdning.

Sveriges Annonsörer med Expertteam Mediekvalité har fått otroligt stort gehör med många som har laddat ned guiden, samt två snabbt fullbokade utbildningar. Det är tydligt att det finns ett stort behov av att lära sig mer om hur den digitala annonskedjan fungerar.

Silvia Barklund ordförande i teamet kommenterar arbetet bakom guiden:

”Den engelska guiden ökar möjligheten att vi gemensamt lyckas utveckla branschen samt att vägleda alla som arbetar inom digital annonsering. Jag ser stora fördelar i det och en självklarhet med att guiden nu finns på ett internationellt språk”

Peter Mackhé chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer:

”Vi är naturligtvis stolta för den respons som vi har fått för vår guide. Vi vill att alla i branschen skall samlas kring dessa viktiga frågor och som en del i detta har vi nu guiden för digital annonsering på engelska så att fler annonsörer, medier och mediebyråer kan använda den i sin verksamhet”

Ladda ner Guide to Digital Advertising (eng).

Ladda ner Guide to Digital Advertising, in short (eng).

Ladda ner Guide för digital annonsering (på svenska).

Ladda ner Snabbguide digital annonsering, en sida (på svenska).

Relaterade artiklar

Influencer-profiler tar ställning mot orealistiska skönhetsideal – slutar retuschera

Inom ramen för initiativet Riktlinjer för Positiv Påverkan har några av Sveriges största influencer-profiler gemensamt arbetat fram riktlinjer för att motverka orealistiska skönhetsideal och kroppshets. Syftet är att minska de negativa effekterna av…

Fame-kampanjer är ett vinnande koncept: det visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. I en delrapport presenterades insikter som pekade på att kreativitet har flera positiva effekter på kampanjer. Nu…

”Du får konkreta verktyg för bättre varumärkesarbete av en av Sveriges främsta inom området”

Intervju med Carmen Wargborn, Brand and Content Manager Sweden på Ramboll, som gick Campus program Varumärkesstrategi med Erik Modig hösten 2022.

Branschen går samman – nu lanseras GARM Nordic 

För första gången går annonsörer, intresseorganisationer, medieföretag och representanter från de största digitala plattformarna i Norden samman i en kraftsamling mot skadligt och hatiskt innehåll och tryggare annonsköp på digitala plattformar. Sverige är först…
Fler artiklar