Den 21 april är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2021, tävlingen som belönar marknadsföring som gett effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för andra gången kommer leda galan som i år är tillbaka i Stockholms stadshus.  

100-wattaren arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Årets prisutdelning går av stapeln den 21 april i Stockholms stadshus och vinnarna bland de 51 nominerade bidragen i nio kategorier kommer att utses under ledning av TV4:s folkkära programledare Gry Forssell.  

– Det känns härligt att komma tillbaka till Stadshuset och fira alla nominerade bidrag i 100-wattaren. Vi hade en fantastisk digital gala förra året när vi inte kunde ses fysiskt. Nu är vi sugna på att ses och mingla med branschkollegor igen. Vi ser fram emot att hylla och belöna marknadskommunikation som skapar effekt och gör verksamheter och företag framgångsrika, något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer. 

Läs mer om de nominerade bidragen och juryn här
Köp biljetter till galan här

Partners till 100-wattaren är TV4JCDecauxGoogleBauer Media och Marketing Clinic. Produktionspartners är Online VoicesPenetrace och TED Retorikstudio

Frågor besvaras av:

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]

Om 100-wattaren:

100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommmunikationsinsatser som skapar påvisbar effekt genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning.Prisutdelning 2021 sker den 21 april 2022. Läs gärna mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

Med Campus Marketing bygger Telia en lärande kultur och skapar en attraktiv arbetsplats för Sveriges bästa talanger

Under 2023 genomför Telia en stor intern utbildningssatsning för att skapa en attraktiv arbetsplats och bygga en lärande kultur. Som stöd i arbetet har de ett skräddarsytt upplägg av Sveriges Annonsörers Campus Marketing.…

Efter 18 år byter Max Apéria spår – ska hjälpa byråer att bli bättre

Max Apéria har varit byrårådgivare hos Sveriges Annonsörer i 18 år men nu är det dags att byta spår. Vi passade naturligtvis på att ställa några frågor för att summera hans erfarenheter.

Nytt initiativ för att få alla inom marknad och kommunikation att accelerera den gröna omställningen

En undersökning från Novus visar att en majoritet av svenska konsumenter upplever att företag medvetet kommunicerar vilseledande reklam kring klimat och miljö. Det är ett underbetyg för företagens kommunikation. Därför presenterar nu Sveriges…

Green Claims direktivet – nytt förslag från EU-kommissionen 

Den 22 mars i år presenterade EU-kommissionen ett nytt förslag till EU-lag – Green Claims direktivet. Förslaget innehåller regler som om de antas kommer att få stor betydelse för marknadsförare som använder sig…
Fler artiklar