Den 21 april är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2021, tävlingen som belönar marknadsföring som gett effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för andra gången kommer leda galan som i år är tillbaka i Stockholms stadshus.  

100-wattaren arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Årets prisutdelning går av stapeln den 21 april i Stockholms stadshus och vinnarna bland de 51 nominerade bidragen i nio kategorier kommer att utses under ledning av TV4:s folkkära programledare Gry Forssell.  

– Det känns härligt att komma tillbaka till Stadshuset och fira alla nominerade bidrag i 100-wattaren. Vi hade en fantastisk digital gala förra året när vi inte kunde ses fysiskt. Nu är vi sugna på att ses och mingla med branschkollegor igen. Vi ser fram emot att hylla och belöna marknadskommunikation som skapar effekt och gör verksamheter och företag framgångsrika, något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer. 

Läs mer om de nominerade bidragen och juryn här
Köp biljetter till galan här

Partners till 100-wattaren är TV4JCDecauxGoogleBauer Media och Marketing Clinic. Produktionspartners är Online VoicesPenetrace och TED Retorikstudio

Frågor besvaras av:

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]

Om 100-wattaren:

100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommmunikationsinsatser som skapar påvisbar effekt genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning.Prisutdelning 2021 sker den 21 april 2022. Läs gärna mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

Träffa oss i Almedalen!

Almedalsveckan närmar sig med stormsteg! Sveriges Annonsörer är på plats under hela veckan för att prata om marknad- och kommunikationsbranschens viktigaste frågor.

Lansering av globalt ramverk för att mäta medias koldioxidutsläpp samt en guide för hållbara medieköp

Igår lanserades Global Media Sustainability Framework som är en global branschstandard för att få jämförbara mätningar av utsläpp av växthusgaser (GHG) från digital, tv, tryck, ljud, utomhus och bioreklam.

”Today’s best” från Cannes med Hanna Riberdahl

Cannes Lions 2024 är i gång (17-21 juni). Vd Hanna Riberdahl och eventansvarig Ulrika Strallhofer är på plats och rapporterar "dagens bästa" ur marknadsförarens perspektiv.

Får konst visas i reklam?

Det är inte helt ovanligt att konstverk används i reklammaterial. Men hur får man som marknadsförare använda upphovsrättsligt skyddad konst i marknadsföring? Den frågan reder vi ut i denna artikel. Tillsammans med Konstnärernas…
Fler artiklar