Den 21 april är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2021, tävlingen som belönar marknadsföring som gett effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för andra gången kommer leda galan som i år är tillbaka i Stockholms stadshus.  

100-wattaren arrangeras av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Årets prisutdelning går av stapeln den 21 april i Stockholms stadshus och vinnarna bland de 51 nominerade bidragen i nio kategorier kommer att utses under ledning av TV4:s folkkära programledare Gry Forssell.  

– Det känns härligt att komma tillbaka till Stadshuset och fira alla nominerade bidrag i 100-wattaren. Vi hade en fantastisk digital gala förra året när vi inte kunde ses fysiskt. Nu är vi sugna på att ses och mingla med branschkollegor igen. Vi ser fram emot att hylla och belöna marknadskommunikation som skapar effekt och gör verksamheter och företag framgångsrika, något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer. 

Läs mer om de nominerade bidragen och juryn här
Köp biljetter till galan här

Partners till 100-wattaren är TV4JCDecauxGoogleBauer Media och Marketing Clinic. Produktionspartners är Online VoicesPenetrace och TED Retorikstudio

Frågor besvaras av:

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]

Om 100-wattaren:

100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommmunikationsinsatser som skapar påvisbar effekt genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning.Prisutdelning 2021 sker den 21 april 2022. Läs gärna mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…

Empowering consumers for the green transition – nya regler för miljöpåståenden antagna av parlamentet och rådet

Direktivet Empowering consumers for the green transition antogs idag den 20 februari 2024 av Europeiska rådet och har därmed antagits av såväl rådet som EU-parlamentet. Det nya direktivet introducerar en rad nya regler,…

Kommunikation som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2023

Under torsdagen den 8 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2023 vid en festfylld kväll i Stockholms stadshus. Kvällen leddes av Kristian Luuk och Daniel Hallberg och bjöd på underhållning av Isaac and The Soul…
Fler artiklar