Sustainable Marketing 2030 identifies a greater ambition to transform with 90% of marketers agreeing that sustainability agendas must be more ambitious and 94% saying marketers need to act more bravely and experiment to drive transformative change. This is reflected in more brands now having sustainability as a KPI in their marketing dashboards – up from 26% in 2021 to 43% in 2023.

Additionally, despite the fear of being accused of greenwashing, 82% say companies need to be braver in communicating their sustainability efforts, with 41% of brands now saying they have a sustainability story and are proud to share it, compared to 25% in 2021.

Fifty-four per cent agreed with the need to educate people about their choices and actions, reflecting the insight that marketing must seek to drive and normalise new sustainable behaviours – both internally and externally.  

Rapporten finns i tre versioner, på global, nordisk och svensk nivå.

Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! inspireras av 100-wattsvinnarna 2024

Nu kan du lyssna på, få tips och inspireras av årets 100-wattsvinnare i podden Vi hörs! Programledarna Anki Berglund och Viktor Cederman från Bauer Media fanns på plats på galan och intervjuade glada…

Kommunikation som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2024

Under torsdagen den 6 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2024 vid en härligt festfylld kväll i Blå hallen, Stockholms stadshus. Kvällen leddes av duon Kristian Luuk och Daniel Hallberg och bjöd på underhållning…

Hanna Riberdahl vill ge marknadscheferna tid i julklapp

Hanna Riberdahl, vd på Sveriges annonsörer, tror att den tekniska utvecklingen har lagt grunden för en återrevolution – och hoppas att den håller i sig under 2025.

Reklamrapporten 2024

Nya undersökningen från Sveriges Annonsörer och Novus visar att inställningen till reklam fortsättningsvis är delad. Nära hälften av svenskarna har en positiv eller neutral inställning. Samtidigt framgår det också att de kanalerna som…
Fler artiklar