2020 – året då vi ställde om dubbelt upp

I slutet av 2019 beslutades det om en nystrategi för Sveriges Annonsörer som bygger på ökat medlemsvärde, tydligare fokus på viktiga frågor, större möjligheter för medlemmar att engagera sig samt digitalisering. Under Q1 2020 hade vi fullt fokus på att påbörja implementeringen och transformationen. Vi lanserade bland annat ”Marknadsinsikter” och en egen app samt digitaliserade våra fysiska seminarier. Sedan kom coronapandemin och med den helt nya förutsättningar. Tack vare att vi redan hade hunnit en bra bit på vår digitaliseringsresa lyckades vi ställa om snabbt och kunde genomföra årets samtliga planerade seminarier och event i digitalt format.

Läs mer om vårt år 2020 i Verksamhetsberättelsen 2020:

Verksamhetsberättelse 2020

Relaterade artiklar

Reklamrapporten 2024

Nya undersökningen från Sveriges Annonsörer och Novus visar att inställningen till reklam fortsättningsvis är delad. Nära hälften av svenskarna har en positiv eller neutral inställning. Samtidigt framgår det också att de kanalerna som…

GARM läggs ner, men vi fortsätter arbetet med brand safety och brand suitability 

Den 8 augusti fick Sveriges Annonsörer information från vår moderorganisation WFA att man väljer att lägga ned GARM pga. den stämning som X (tidigare Twitter) har riktat mot WFA, GARM och några av…

Kommer det nya EU-förslaget om miljöpåståenden att leda till ”green hush”?

Sveriges Annonsörer har yttrat sig över EU-kommissionens förslag till direktiv om verifiering och kommunikation om uttryckliga miljöpåståenden. Ambitionen med förslaget är bland annat att det ska bli lättare för konsumenter att göra bättre…

Sustainable Marketing 2030 Report

Ny rapport Sustainable Marketing 2030 i tre versioner en global, en nordisk och en svensk. The report identifies a greater ambition to transform with 90% of marketers agreeing that sustainability agendas must be more…
Fler artiklar