Passa på att utbilda dig i höst! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program Marknadskommunikationsstrategi

Frågan om marknadsföringens effekter, d.v.s. hur man som marknadsförare visar värdet av den marknadskommunikation man ansvarar för, är den största utmaningen för en marknadsavdelning enligt Sveriges Annonsörers medlemmar.

Att förstå hur man bör tänka och prioritera när man ska mäta, följa upp och analysera effekterna av marknadsföringen blir därför en allt viktigare fråga för alla marknadsförare.

Programmet hjälper dig skapa bättre förutsättningar för att sätta mål för marknadskommunikationen, utvärdera insatserna och visa nyttan som marknadsföring skapar – och därmed också stöd för att argumentera för marknadsbudgetens storlek och innehåll.

  • Utveckla din verktygslåda inom effektmätning och redovisning så att det blir lättare att prioritera vad som bör mätas, och på vilket sätt, för att utvärdera marknadsföringsinsatserna med relevanta KPI:er.
  • Hjälpa dig att sätta relevanta mål för marknadsföringen och att relatera dessa till verksamhetens övergripande mål och ekonomiska nyckeltal.
  • Ge dig underlag för att skapa ökad förståelse i företaget för hur marknadsföring bidrar till företagets utveckling och lönsammare försäljning, och vilka resurser som behövs för detta.

Läs mer och anmäl dig här

Om utbildningen

Utbildningen sker vid tre tillfällen med möjlighet att praktisera din kunskaper mellan varje tillfälle:

  • 15 september, 2022 13:00 – 16:00
  • 6 oktober, 2022 13:00 – 16:00
  • 27 oktober, 2022 13:00 – 16:00

Kursansvarig är Mats Rönne

Kostnad 12 000 kr per person (exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer)

Campus Program är hos Sveriges Annonsörer på Klara Östra Kyrkogata 2B i Stockholm. Läs mer om utbildningen och anmäl dig här

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Mats Rönne

Effektguru
Sveriges Annonsörer

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Campus Program: Mediestrategi och planering för generalister med Christina Wihlner Lentell

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Att mäta och visa marknadsföringens effekter med Mats Rönne

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Marknadsstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: B2B – Inbound och content marknadsföring med Malin Sjöman

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.
Fler event