What can Marketers do to drive Sustainability in their industry?
In WFA’s 2020 ‘Marketer of the Future’ study sustainability lagged at the bottom of the ‘current role’ options provided but it was also No. 1 when asked which areas would become more important over the next five years.
In order to tackle this discrepency, WFA has launched its newest report.

Relaterade artiklar

CommToAct – Greenwashing och Greenhushing

Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer lanserar CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar ansvar…

Så skapar vi framtidens marknadsavdelning

Marknadsavdelningarna behöver bli tydligare i sin roll som samarbetspartner och beställare med det övergripande ansvaret för varumärkesutvecklingen. I dagarna presenterades en ny omfattande studie över marknadsavdelningens roll och ansvar - idag och i…

Hämmar ROI-måtten tillväxt?

Att mäta ROI på reklaminvesteringar är egentligen omöjligt. Dessutom riskerar det att minska möjligheterna till verklig effekt. Detsamma gäller ROAS. ”En klassisk artikel redan för 20 år sedan hade budskapet ’ROI is dead,…

Varumärket är tillväxtmotorn

Varumärkets betydelse för ett företags framgång och lönsamhet kan inte överskattas. Det finns många bevis för det, både i forskning och i praktiska exempel. Under perioden 2006 – 2022 har aktievärldsindex ökat med…
Fler artiklar