Sveriges Annonsörers podinar

I vår podinarserie kommer vi i fyra avsnitt djupdyka i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudan gäster.

Avsnitten bygger på innehållet i vår guide “Marknadsförarens guide till influencer marketing” som helt och hållet utgår från marknadsförarens behov och utmaningar. Del 1 handlar om juridik där vår vid Hanna Riberdahl samtalar med kollegorna och juristerna Tobias Eltell och Niklas Briselius.

Se podinaret här:

Se alla avsnitt:

Se avsnitt 2 här, “Etik & ansvar”
Se avsnitt 3 här, “Effekt”
Se avsnitt 4 här, “Juridik del 2 med konsumentverket”
Relaterade artiklar

Nya regler på väg för att motverka illegalt innehåll online och för att säkerställa ökad konkurrens

Den 5 juli röstade Europaparlamentet för genomförande av rättsakterna Digital Services Act (DSA) och Digital Markets Act (DMA). Det är två regleringar som på olika sätt syftar till att reglera digitala tjänster. DSA…

Sveriges Annonsörer i Almedalen

IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Sveriges Kommunikationsbyråer och Sveriges Annonsörer tar ett samlat grepp för att hantera två av framtidens stora utmaningar. Här kan du se inspelningen av deras samtal i Almedalen.

Google: How to create ads people want to watch

People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Analys, grunden för att skapa strategier som ger bättre effekt

En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt…
Fler artiklar