Våra inspelade webinar

Brand safety och vikten av att synas i rätt annonsmiljö

Hör Mattias Spetz på Channel Factory berätta om vikten av att digitala annonser syns i rätt miljö och hur det direkt påverkar varumärket om annonserna hamnar bredvid olämpligt eller olagligt innehåll.

JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter … Hallon

I vår serie "JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter ..." får vi veta mer om starka varumärken och hur de jobbar med sin kommunikation. I det avsnittet möter Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer…

Årsrapport Medietrender Sverige 2020

Här belyser vi vad som har påverkat mediebranschen under året och hur det har påverkat mediekonsumtionen och investeringarna. Vi kommer också titta framåt och ge tips på hur man som köpare av media…

Sveriges Annonsörer pratar om 3e-parts cookies

Hör vår medieexpert Peter Mackhé och Michael Grimborg från vår styrelse när de gästade Schibsted Retail Hour den 6 maj 2021. Här kan du se hela programmet, ca 40 minuter in i sändningen…

Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik

I den fjärde och sista delen har vi bjudit in Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund som är jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv, och, framför allt, hur…

Marketing and Sustainability: Closing the Gaps

What can Marketers do to drive Sustainability in their industry? In WFA’s 2020 ‘Marketer of the Future’ study sustainability lagged at the bottom of the ‘current role’ options provided but it was also…

Google: The messy middle – lär dig mer om den digitala köpprocessen

Carl Wåreus på Google delar med sig av den senaste researchen på området – The Messy Middle – där man har studerat flera hundratusen inköpsresor för att lära sig hur man som marknadsförare…

Brand Creation – hur man skapar ett varumärke från grunden

Att hitta ett unikt namn och utryck för ett nytt varumärke blir svårare och svårare när man ska skapa ett varumärke. I en tid när nya tjänster och produkter utvecklas i raketfart är…

Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt

I en ny podinarserie från Sveriges Annonsörer kommer vi i fyra avsnitt djupdyka i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudna gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide ”Marknadsförarens guide till influencer…

Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar

I en ny podinarserie från Sveriges Annonsörer kommer vi i fyra avsnitt djupdyka i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudna gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide ”Marknadsförarens guide till influencer…

Podinar: Media Audit Guide

Se och hör vår medieexpert Peter Maché och byrårådgivare Christina Wihlner Lentell på Engage Marketing prata om vår nya Media Audit Guide. De kommer bla prata om vad som krävs av aktörer som verkar…

Hur du kommunicerar hållbarhet för att lyfta ditt varumärke

Robert Beatus och John Palm på Nepa berättar om hållbarhetsstudien "Maximize ROI on Sustainability - In-depth analysis of Swedish and Finnish brands". Du får även veta vikten av att implementera hållbarhet i marknadsstrategierna…

Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 1 juridik

I en ny podinarserie från Sveriges Annonsörer kommer vi i fyra avsnitt djupdyka i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudan gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide "Marknadsförarens guide till influencer…

McDonald’s – Stora nog att göra skillnad

Hör Staffan Ekstam och Christoffer Rönnblad från McDonald's berätta om konceptet "Stora nog att göra skillnad", ett arbete sedan 2018 som i år dessutom blev belönat med två vinster i 100-wattaren, 100w i…

Rättvisaren 2020 – Brand Identity

Under hösten 2020 släpptes den uppmärksammade studien som skildrar hur människor avbildas och representeras i svensk reklam. Ricki Rebecka Petrini, marknads- och kommunikationschef på Mediekompaniet presenterar findings från rapporten som Mediekompaniet och Kantar…

Lyft ditt insiktsarbete och skapa större värde

Vi samlar på oss allt mer data om våra kunder och analyserar den på höjden och bredden. Men frågan är om vi ändå inte missar det viktigaste av allt – förståelsen om VARFÖR…

Lär dig mäta effekt med beteende- och attityddata

I en komplex och snabbrörlig värld blir traditionell brand tracking ofta för långsam. Så hur ska man då snabbt kunna se effekten av en marknadsaktivitet? Och hur vet man om man lyckats bidra…

IRM medieinvesteringar under corona

I spåren av covid-19 har medieinvesteringarna sjunkit kraftigt under några mycket dramatiska månader på marknaden. Allt fler beslut kring köp av medier sitter nära marknadschefen och nu i tider av Covid-19 är det…