Sveriges Annonsörers podinar

I den fjärde och sista delen har vi bjudit in Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund som är jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv, och, framför allt, hur man från myndigheten ser på annonsörernas roll och ansvar inom det här området.

Vi har också med oss Tobias Eltell, jurist hos oss på Sveriges Annonsörer och en av medförfattarna till vår nya guide om influencer marketing.

Här kan du ladda ner eller köpa guiden

Se podinaret här:

Relaterade artiklar

CommToAct People: Hållbara samarbeten ger bättre effekt

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

Podd: Sveriges Marknadschefer

Djupdykande samtal med inspirerande marknadschefer. I podden Sveriges Marknadschefer träffar och intervjuar Martin Matiesen och Sandra Modée inbjudna marknadschefer.

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter ”Kommunikationen viktig för Klimatkampen”

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Karin Grohman på CommToAct.

CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…
Fler artiklar