Sveriges Annonsörers podinar

I den fjärde och sista delen har vi bjudit in Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund som är jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv, och, framför allt, hur man från myndigheten ser på annonsörernas roll och ansvar inom det här området.

Vi har också med oss Tobias Eltell, jurist hos oss på Sveriges Annonsörer och en av medförfattarna till vår nya guide om influencer marketing.

Här kan du ladda ner eller köpa guiden

Se podinaret här:

Relaterade artiklar

GARM Nordic: TikTok, Meta, Google och WFA pratar om arbetet mot skadligt innehåll på digitala plattformar

Genom ett historiskt samarbete mellan globala annonsörer och de största digitala plattformarna Meta, YouTube, Snapchat, TikTok, Twitch och Twitter har man utvecklat ett gemensamt universellt ramverk för att styra var deras varumärken exponeras…

Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?

Webinar med Whispr Group där de delar en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram. Riktad politisk reklam har debatterats flitigt de senaste åren och bland annat…

Färsk rapport: Skapar kreativ reklam mer effekt?

Tillsammans med Niklas Bondesson på NoA Consulting har vi nu de första resultaten från rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Vad utmärker de svenska kampanjer som haft allra störst effekt?

Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete

Gunilla Bergh från Engage Marketing ger inspiration och konkreta verktyg för att få ett så bra och optimalt byråsamarbete som möjligt. Du kommer få veta mer om hur du får ihop hela byråkartan…
Fler artiklar