Enligt Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) har influencern Kenza publicerat 19 inlägg i sociala medier som inte varit tillräckligt tydligt markerade som reklam. Hör våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius prata om innebörden av PMÖD domen och vad man som kund behöver känna till/tänka på.

Relaterade artiklar

Färsk rapport: The Acceleration of Principal Media

I detta webinar får du höra mer om den färska rapport - The Acceleration of Principal Media - som vår motsvarighet i USA, ANA (Association of National Advertisers) har tagit fram.

Kreativt case: The World´s Ugliest Lawn

Hållbarhetskommunikation berättar ofta om gröna målsättningar och utmaningar men har också en outnyttjad potential att även bidra till att lösa problemen. Differ Agencys kampanjer för Region Gotland är framgångsrika exempel på detta med…

Samtal med Bob Hoffman

I detta samtal intervjuar vår mediechef Peter Mackhé kommunikationsprofilen Bob Hoffman. De pratar om Bob Hoffmans senaste bok Inside The Black Box - How marketers waste billions every year on online advertising. Why…

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter med McDonald’s om vikten av partnerskap och långsiktighet

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Susanne Rydjer på McDonald's.
Fler artiklar