Enligt Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) har influencern Kenza publicerat 19 inlägg i sociala medier som inte varit tillräckligt tydligt markerade som reklam. Hör våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius prata om innebörden av PMÖD domen och vad man som kund behöver känna till/tänka på.

Relaterade artiklar

Cross Media Measurement & The Advertising Value Chain

Den 9 december 2021 lanserade vi den nya standarden för annonsvisningar ”The Advertising Value Chain” som tydligt visar var i värdekedjan annonserna har haft möjlighet att levereras och visas. Hör Peter Mackhé och…

Recorded WFA webinars 2021

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av inspelat material från WFA. Här hittar du material från hela 2021.

Digital identitet i en värld utan 3e-parts cookies

Adform berättar under denna Learning Lunch om hur branschen redan börjat anpassa sig till övergången från 3e-parts till 1a-parts cookies/IDn. Vi kommer att gå igenom vad man behöver tänka på och hur man…

CRM räcker inte längre – här kommer Customer Data Platform CDP

För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer…
Fler artiklar