WFA Webinar: In search of the unicorn marketer

Som medlem i Sveriges Annonsörer bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).
Obs! Webinars från WFA är alltid på engelska.

Description:

Join us as we unveil WFA’s largest global study, focusing on the ‘marketer of the future’. This project boasts qual interviews with some of the world’s leading CMOs and a quantitative study amongst almost 700 senior marketers from 32 countries around the world.

Sabine Cronick and Michael Murphy from independent research agency 2CV, will present the headline findings, from a project made possible through partnership with WFA’s network of national advertiser associations.

Building on this, two of the outstanding marketing leaders who contributed greatly towards the project, Syl Saller, CM&IO of Diageo and Ivan Pollard, CMO of General Mills, will share on what the findings means for CMOs, their teams and the wider industry.

When:

4.00pm CET, May 20

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

Anmäl digr

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar: Lansering av Blueprint for Brand Growth

Välkommen till lanseringen av Kantars Blueprint for Brand Growth. Vad kan 6,5 miljarder datapunkter från konsumenter och ett årtionde av marknadsföringsinsikter lära oss om varumärkestillväxt?

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event