I detta webinar berättar LinkedIn B2B Institute mer om hur man får ett varumärke att växa och vilka de grundläggande drivkrafterna är som ligger bakom tillväxt. Dessutom kommer du få tips på hur du får med dig företagets CFO.

Om detta webinar

LinkedIn kommer berätta mer om hur man får sitt B2B varumärke att växa, du får även tips på hur man skapar en bra arbetsrelation med företagets CFO och hur kommunikationen kan tillföra värde för företagets övergripande lönsamhet.

Det här kommer du få veta mer om:

  • Great marketing helps drive sustainable growth for companies
  • How B2B Brands grow and what the fundamental drivers behind growth is, we will cover 5 key principles (LinkedIn B2B Institute partnered with the Ehrenberg-Bass Institute)
  • How you can partner with your CFO to build a trusted relationship within the business
  • We will touch upon some best practices on starting to have a common language and mindset to show the value of marketing

Här kan du ladda ner rapporten ”Marketing to the CFO”.

Detta webinar är på engelska

Welcome!

The 5 key principles

  • Mental and Physical Availability – Why mental availability is so important.
  • The Double Jeopardy Law – Why customer acquisition determines both company growth and customer loyalty.
  • The Duplicate Purchase Law – Why buyers who buy small brands are also more likely to buy big as well, but the reverse is not true.
  • B2B Brand Rejection – Why lack of brand awareness is a much bigger problem than negative perception for a B2B brand.
  • The 95-5 Rule – Why to prioritize the 95% of ”out-market” buyers who pay a company future cash flows.

Dagens webinar via Zoom är i samarbete med LinkedIn och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. 

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Jennifer Shaw-Sweet

EMEA Lead
LinkedIn B2B Institute

Göran Sällvin

Head of Nordics
LinkedIn Marketing Solutions
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event