Orealistiska och ouppnåeliga skönhetsideal skapade med hjälp av retuscheringsverktyg, sociala medie-filter och appar får barn och unga att må dåligt. Vilket ansvar har branschen i detta? Och vad kan vi göra för att inte reproducera orealistiska skönhetsideal som direkt skadar barn och unga? Hur kan vi bidra till att skapa mer diversifierade och inkluderande skönhetsideal?

Om dagens webinar

Ätstörningar, kroppshets och psykisk ohälsa. Så påverkas barn och unga som exponeras för skönhetsideal i sociala medier, visar en global forskningssammanställning genomförd på uppdrag av Statens Medieråd.

Något som kanske egentligen inte är så konstigt – de skönhetsideal barn och unga exponeras för är ju faktiskt ouppnåeliga, eftersom de skapats med hjälp av retuscheringsverktyg och skönhetsfilter. I reklam, bland influencers, i populärkulturen.

Vilket ansvar har branschen i detta?

Vad kan vi göra för att inte reproducera orealistiska skönhetsideal som direkt skadar barn och unga?

Hur kan vi bidra till att skapa en mer diversifierad och inkluderande skönhetsideal?

Välkommen till ett inspirerande samtal om hur man kan arbeta med positiv förändring!

Om föreläsaren

Med avstamp i policydokumentet Riktlinjer för Positiv Påverkan går vi tillsammans med Amanda Oxell, föreläsare och konsult på Narva Communications, igenom på vilket sätt vi som bransch kan skapa konkret och positiv förändring för barn och unga på ett sätt som har effekt precis, just nu.

Detta webinar är digitalt via Zoom, och är öppet för medlemmar i Sveriges Annonsörer och branschen (ingen kostnad).

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Amanda Oxell

Föreläsare & konsult
Narva Communications
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

WFA Knowledge Spotlight: Advanced/Connected TV

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Agency Briefing

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Inventory or proprietary media

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…
Fler event