I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.

Om dagens webinar

ANA – den amerikanska motsvarigheten till Sveriges Annonsörer – har granskat den programmatiska handeln i USA. Resultaten är skrämmande, 64 procent av annonsinvesteringarna försvinner på vägen och endast 36 procent blir visningar på riktiga sajter. Bill Duggan som har genomfört studien kommer gå igenom resultaten och ge er tydliga rekommendationer på hur ni snabbt kan få bort en del av spillet.

Boka upp dig på detta mycket viktiga webinar så att du kan få bättre kontroll på dina digitala investeringar i programmatisk annonsering.

The ANA Programmatic Media Supply Chain Transparency Study

  • Twenty-one marketers and twelve supply chain companies participated in the study.
  • Total ad spend was $123 million with 35.5 billion impressions.
  • Each of the sections in the report provides a “Recommended Playbook” for marketers.
  • These recommendations will lead to the $22 billion opportunity for efficiency gains

Welcome!

Det praktiska

Dagens webinar via Zoom är i samarbete med ANA – Association of National Advertisers (motsvarighet till Sveriges Annonsörer i USA) och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. 

Detta webinar är på engelska.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Du kan ladda ner hela rapporten på ANAs hemsida här

Föreläsare

Bill Duggan

Group Executive Vice President
ANA-Association of National Advertisers

Peter Mackhé

Medieexpert
Sveriges Annonsörer
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct: CSRD – vad innebär det för kommunikationsbranschen?

I detta webinar kommer vi att få höra mer om att EU genom det nya hållbarhetsdirektivet, Corporate Sustainability Reporting Directive, även kallat CSRD, bidrar till att spelplanen för hållbarhetsrapportering målas om. CommToAct är…

WFA Knowledge Spotlight: Content production 101

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Agency Performance Measurement

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Spotlight: A Mid-Year Agency Roundup – Beyond the Surface

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…
Fler event