I detta webinar berättar LinkedIn hur kreativitet i annonser kan öka effekten och går igenom fyra punkter som kan underlätta ditt arbete. Hör Jennifer Shaw-Sweet från LinkedIn B2B Institute.

About todays webinar

In this webinar you will learn more how creativity brings value to your bottom line and the four steps to measure the value of creative advertising.

  • Ad recognition (“cut-through”). Do people remember seeing your ad? Did it rise above the noise and grab their attention? 
  • Ad recall. Do people who remember the ad attribute it to the right brand? 
  • Ad likeability. If people remember the ad and associate it with your brand, did they actually like what they saw? 
  • Ad clarity. Finally, if people saw the ad, attributed it to your brand, and liked it, did they easily understand the message you were trying to convey?

Welcome!

Det praktiska

Dagens webinar via Zoom är i samarbete med LinkedIn och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. 

Detta webinar är på engelska.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Jennifer Shaw-Sweet

EMEA Lead
LinkedIn B2B Institute

Göran Sällvin

Head of Nordics
LinkedIn Marketing Solutions
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event
Fler event