Vi vet sedan länge att marknadskommunikation är ett kraftfullt verktyg för att skapa affärsvärde, vilket mängder av forskningsstudier har bevisat. Men fortfarande ses marknadsinvesteringar av många som en kostnad och inte en investering i lönsam tillväxt. Med hjälp av insikterna från vår databas kan vi hjälpa svenska organisationer att få ut maximalt av sina investeringar i kommunikation.

Om dagens webinar

Att få fakta och bevis på vad som verkligen skapar effekt är ovärderligt! Nu har vi släppt vår tredje rapport baserat på den databas vi byggt upp sedan 2020 av case i tävlingen 100-wattaren och kan göra ytterligare analyser och få än mer fakta att bygga vidare på kunskapen om hur kommunikation ger effekt.

På EFFDay presenterade Niklas Bondesson delar av den nya rapporten ”Kommunikation som ger effekt 2023” en rapport med lärdomar från Effektdatabasen med tävlingsbidrag från 100-wattaren under 2020-2022. Nu har vi möjlighet att dyka ner djupare i rapporten.

Innehåll:

  1. Kanalmix
  2. Balansera varumärkesbyggande och aktivering
  3. Investera i kreativitet – med tydlig varumärkeskoppling
  4. Bygg varumärke med känslor
  5. Tålamod
  6. Bygg in nyhetsvärde

Välkommen!

Det praktiska

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Rapporten mynnar ut i sex rekommendationer för marknadskommunikation som ger effekt.

Dag: tisdag 6 oktober

Tid: klockan 09:00-10:00

Plats: detta webinar är via Zoom och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Ek.Dr. Niklas Bondesson

forskare i marknadsföring & strategisk rådgivare
NoA Consulting & Stockholms universitet

Alexander Cargioli

Senior analytiker
NoA Consulting
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Ny rapport: ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.
Fler event