Audience measurement is in constant evolution as it adapts to an increasingly cross-platform ecosystem driven by fragmented viewing patterns across media channels

About this webinar

Audience measurement is in constant evolution as it adapts to an increasingly cross-platform ecosystem driven by fragmented viewing patterns across media channels.

As a result, measurement is becoming more and more complex and competitive, with new solutions, metrics, industry initiatives and frameworks being introduced and attracting interest and investments. All of this comes with new opportunities and challenges for marketers, media agencies, media owners and measurement vendors – all of whom are members of CIMM, EACA, egta and WFA.

The International Knowledge Exchange is an opportunity for our members to share insights and discuss the most exciting measurement innovations, initiatives and solutions in the US and European markets. Curated by the teams at CIMM, EACA, egta and WFA, the Exchange will help to stimulate collaboration and better understanding in an increasingly international and interconnected marketplace.

Welcome!

Introduktion och praktisk information:

Internationellt webinar där man diskuterar olika Cross Media Measurement initiativ världen över. Peter Mackhé, medieexpert på Sveriges Annonsörer tillsammans med MMS är inbjudna för att berätta hur man arbetar med frågan i Sverige.

Detta webinar arrangeras av CIMM, EACA, egta och WFA, och är via Zoom. Webinariet är på engelska.

Dag & tid: 29 november kl 16:00 CET

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Att prioritera i Effektsystemet!

Den här dagen kommer vi dyka ner i Effektsystemet guida dig med konkreta exempel hur du ska prioritera KPI:er i Effektsystemet och hur du målsätter och följer upp dessa på bästa sätt.

5 principer för bättre B2B-tillväxt och få CFO:n med på tåget

I detta webinar berättar LinkedIn B2B Institute mer om hur man får ett B2B varumärke att växa och vilka de grundläggande drivkrafterna är som ligger bakom tillväxt. Dessutom kommer du få tips på…

Affärsdrivande marknadsföring med content marketing

Inspiration och mer information om hur processer och verktyg hjälper dig att jobba effektivt, och hur content stöttar hela kundresan. Detta webinar är i samarbete med B2B-byrån Crescando.

Vikten av Brand Distinctiveness

I detta webinar får du höra mer om varför det är kritiskt att särskilja sig från sina konkurrenter och varför Brand Distinctiveness, för många varumärken, är ett bättre tillvägagångssätt än differentiering.
Fler event