Brand safety on YouTube

Welcome to this Northern Europe webinar where Google will give you an update on YouTube’s work with brand safety and suitability as well as go through any recent changes to tools and policies.

Agenda:

  • Overview of Responsibility at YouTube and recent updates – Googles #1 priority is an ongoing journey to protect our community of viewers, creators and advertisers while preserving the openness of our platform. They will briefly share our progress and recent updates on this important front.
  • Introduce Brand Suitability Best Practices Guide – A new guide we are launching that details what each of our Brand Suitability controls is and principles for how they should be leveraged.
  • The case for inclusive advertising – A thought starter discussion on how to remove exclusions on content related to ethnic and identity groups to avoid possible unintentional bias.
  • We will also have time for a Q&A

We are looking forward to seeing you on June 1st!

Anmäl är stängd.

Anmälan till detta webinar sker hos Google (via Google Forms) och länk till Google Meet kommer att skickas ut närmare den 1/6.
Om detta webinar: Den här gången har vi möjlighet att erbjuda medlemmar i Sveriges Annonsörer att utan kostnad delta i Googles webinar för norra Europa. Detta webinar är på engelska och börjar kl 16.00 (ingen inspelning av webinar).

I samarbete med:

 

 

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar: Lansering av Blueprint for Brand Growth

Välkommen till lanseringen av Kantars Blueprint for Brand Growth. Vad kan 6,5 miljarder datapunkter från konsumenter och ett årtionde av marknadsföringsinsikter lära oss om varumärkestillväxt?

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event