Med vår Cross Media Measurement-certifiering kan alla som köper, förmedlar och säljer annonsexponeringar ha ett gemensamt språk för vad som köps och levereras. Genom att certifiera dig i Cross Media Measurement blir du en bättre köpare, förmedlare eller säljare av media och annonser med större förståelse för annonsmarknaden genom att förstå skillnaden mellan olika mätningar.

Bli certifierad medieköpare

Med vår certifiering kan alla som köper, förmedlar och säljer annonsexponeringar ha ett gemensamt språk för vad som köps och levereras. Med en standard för köp och leveranser av annonser skapar vi en bättre och tydligare marknad med gemensamma definitioner och ett vokabulär med en klar tydlighet där köpare, förmedlare av medier, kanaler och plattformar enas om köp och leveranser av annonser.

Genom att certifiera dig i Cross Media Measurement blir du en bättre köpare, förmedlare eller säljare av media och annonser med större förståelse för annonsmarknaden genom att förstå skillnaden mellan olika mätningar.

Kostnad
Medlem i Sveriges Annonsörer: ingår i medlemskapet
Medlem i Sveriges Mediebyråer eller TU: 3000:- exkl. moms/person
Ej medlem i något av ovanstående: 6000:- exkl. moms/person
Privatperson: 7500:- inkl. moms/person

Branschstandard Cross Media Measurement

  • Målsättningen är att marknadsförare ska kunna jämföra sina medieinvesteringar mellan olika kanaler, medier och plattformar på ett bättre sätt än idag, samt att ge mediebyråer och mediehus bättre förutsättningar för sitt arbete.
  • Cross Media Measurement har bland annat utvecklat verktyget ”The Advertising Value Chain” som ger oss en överblick över hela värdekedjan i ett medieköp och hjälper marknadsförare att planera, genomföra, jämföra och utvärdera medieköp.
  • Standarden är den karta och kompass som annonsköparna har saknat, och vi är övertygade om att den kommer att bidra till en bättre och mer transparent annonsmarknad, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer.

Om certifieringen

Den här certifieringen inklusive test kommer sker digitalt via Zoom kl 09.00-12.00. Efter certifieringen får du tillgång till det digitala testet. När du klarat testet är du certifierad och erhåller ditt certifikat.

Hör Peter Mackhé, medieexpert på Sveriges Annonsörer berätta mer om certifieringen här

Anmäl dig här

Medlem i Sveriges Annonsörer, ingår i medlemskapet – anmäl dig här

Medlem i Sveriges Mediebyråer eller TU: 3000:- exkl. moms/person – anmäl dig här

Ej medlem i något av ovanstående: 6000:- exkl. moms/person – anmäl dig här

Privatperson: 7500:- inkl. moms/person – anmäl dig här

Allmän information och villkor

Faktura skickas i samband med anmälan (30 dagars betalningsvillkor). Vid avbokning mindre än 10 dagar före certifiering kan man överlåta sin plats till annan person på företaget eller flytta fram sin plats till valfritt ledigt tillfälle. Ingen återbetalning om avbokning sker mindre än 10 dagar före certifiering. Vid fakturering till privatperson måste fakturan vara betald före certifieringen.

Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Föreläsare

Peter Mackhé

Medieexpert
Sveriges Annonsörer

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Certification in English: The Effectiveness System 2.0 – 10 December

Digital certification in English via Teams with Mats Rönne. He will go through The Effectiveness System 2.0 and after the session you can take the digital test and get certified in the Effectivness…

Certifiering Marknadsföringsjuridik: Allmän marknadsföringsjuridik

Marknadsjuridisk utbildning. Dessa två utbildningstillfällen som ingår i medlemskapet vänder sig i första hand till dig som jobbar på marknadsavdelningen men även jurister som kommer i kontakt med marknads- och reklamjuridiska frågor, vi…

Certifiering Marknadsföringsjuridik: Immaterialrätt och dataskydd

Certifiering i marknadsföringsjuridik sker vid två tillfällen och ingår i medlemskapet. Certifieringen vänder sig i första hand till dig som jobbar på marknadsavdelningen men även jurister som kommer i kontakt med marknads- och…

Certifiering 20 november: Effektsystemet 2.0

Effektcertifiering för dig som inte redan är certifierad. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.
Fler event