Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…
Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Senaste nytt

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…

Varför är Sveriges Annonsörer på plats på Cannes Lions? 

Som branschorganisation är vårt uppdrag att hjälpa svenska varumärken att navigera i en allt mer komplex och snabbföränderlig marknads- och kommunikationsvärld. Cannes Lions är inte bara en kreativ tävling – de senaste åren…

Google ger upp försöken att fasa ut tredjepartskakor  

Googles VP för initiativet Privacy Sandbox, Anthony Chavez, skriver i dagarna på deras webbsida att Google har tagit beslut om att inte fasa ut tredjepartkakor i Chrome. Vad vi förstår är detta inte…
Fler Aktuellt

Undersökning: Branscherna som gör trovärdigast reklam – utbildning och forskning i topp – spel i botten

”Vi ska vara den virtuella extra familjemedlemmen”

”Vi ska vara den virtuella extra familjemedlemmen”

Berghsstudenternas idé blir verklighet – 100-wattaren får specialkategori för att uppmärksamma ansvarsfull och inkluderande reklam

Remissyttrande över Betänkandet Alkoholreklam i sociala medier m.m., (S2018/00262/FS)

Remissyttrande över Betänkandet Alkoholreklam i sociala medier m.m., (S2018/00262/FS)

Påminnelse: Inbjudan till AdDay 2018 – så kommunicerar du effektivt

Svenska konsumenter: Viktigt att varumärken tar miljöansvar

Pressinbjudan till årets stora inspirationsdag – AdDay

Sveriges Annonsörer om ”En omreglerad spelmarknad”

Sveriges Annonsörer lanserar ”Feeler” – världens första känslostyrda reklamapp

Facebook-skandalen sammanfattad

Facebook-skandalen sammanfattad

Att vara sig själv närmast

Att vara sig själv närmast

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Så ska han aktivera världen

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska

Medlem i fokus: Löfbergs vill få dig att sluta vaska. Efter mer än 17 år på Löfbergs brinner glöden för varumärket än för marknadschefen Lena Rodin. Blicken är inställd på framtiden

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

Medlem i fokus: Så gör ICA succé i sociala medier

”Man ska välja oss av irrationella skäl”

”Man ska välja oss av irrationella skäl". Delicato är ett 70-årigt företag som är mer virilt än någonsin tidigare. Bakom framgångarna står marknadschefen Sofia Brandberg, ett tajt team och en kompass. 

Att mäta marknadsföringens värde

Att mäta marknadsföringens värde. Så här i årets slutskede brukar de flesta verksamheter göra bokslut och stämma av vad som åstadkommits under året

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Medlem i fokus: Caroline Glansén, marknadschef på If.

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka

Sveriges mest populära poddar – poddindex listar topp 20 varje vecka