Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…
Meta ger sig in i Principal Media 

Senaste nytt

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…

Verksamhetsberättelse 2024

2024 blev året då vi inte bara firade 100 år som organisation – utan också året då vi med kraft tog nästa steg mot en starkare, smartare och mer hållbar marknadsföringsbransch. I en…
Fler Aktuellt

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”. Tobias Karlsson, marknadschef på Max och juryordförande i 100-wattaren kategori Internationellt berättar i helgintervjun om juryarbetet och vad som krävs av framtidens kommunikation. 

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”. I fjol vann hon 75watt med Foundation 500. I år är hon ordförande i kategorin Ideellt i 100-wattaren.

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör. ”Svenskarna och internet” är en av Sveriges största individundersökningar om internetanvändning där 3000 svenskar tillfrågas om sina internetvanor.

The goalkeeper penalty paradox

The goalkeeper penalty paradox. Vad är viktigast för dig som marknadsförare: att lyckas, eller att inte riskera att misslyckas?

Här är juryn för 100-fattaren

”Lite ont i magen ska man ha”

”Lite ont i magen ska man ha”. Alternativa fakta. Chokladboll för vänsterhänta. Variant av Aladdinasken. Delicato har överraskat, tänkt i nya banor– och rönt stora framgångar.

Högt tryck på bidragsinlämningen till 100-wattaren

Media Genier igång – Barnens uppdrag: lösa klimatutmaningen

Anders Ericson slutar som VD för Sveriges Annonsörer

Samsungs marknadsdirektör om hur man lyckas med långsiktighet i sin kommunikation

Samsungs marknadsdirektör om hur man lyckas med långsiktighet i sin kommunikation

Medlem i fokus: Mio siktar på att bli störst på möbler år 2022 – så ska de lyckas

Medlem i fokus: Mio siktar på att bli störst på möbler år 2022 – så ska de lyckas

Globala annonsörer planerar ökade investeringar på influencer-marknadsföring

Erik Modig kliver in i Expertteam Mediekvalité

100-wattaren öppen för bidrag – här är årets jury

Occasion ska maxa 100-wattaren

Fler negativa till politisk reklam

Världens bästa marknadsföringsböcker har en sak gemensamt

Världens bästa marknadsföringsböcker har en sak gemensamt

Remissyttrande över Betänkandet reklamlandskap i förändring (Fi2018/00132/KO)

Remissyttrande över Betänkandet reklamlandskap i förändring (Fi2018/00132/KO)