Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…
Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Senaste nytt

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…

Varför är Sveriges Annonsörer på plats på Cannes Lions? 

Som branschorganisation är vårt uppdrag att hjälpa svenska varumärken att navigera i en allt mer komplex och snabbföränderlig marknads- och kommunikationsvärld. Cannes Lions är inte bara en kreativ tävling – de senaste åren…

Google ger upp försöken att fasa ut tredjepartskakor  

Googles VP för initiativet Privacy Sandbox, Anthony Chavez, skriver i dagarna på deras webbsida att Google har tagit beslut om att inte fasa ut tredjepartkakor i Chrome. Vad vi förstår är detta inte…
Fler Aktuellt

”Det kommer att vara en konkurrensfördel att jobba med de här frågorna”

”Det kommer att vara en konkurrensfördel att jobba med de här frågorna”. Det började med ett samtal. Slutade med ett avtal. ”Tele2-klausulen” var Tele2:s egna agerande efter metoo-uppropet.

Inbjudan att bevaka 100-wattsgalan – Sveriges största tävling för kommunikation som fungerar

Renée Nyberg och hemlig artist gör 100-wattaren så mycket bättre!

Svarta listan uppdaterad – undvik de här sajterna!

Sveriges effektivaste kommunikation – här är alla nominerade i 100-wattaren

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”. Tobias Karlsson, marknadschef på Max och juryordförande i 100-wattaren kategori Internationellt berättar i helgintervjun om juryarbetet och vad som krävs av framtidens kommunikation. 

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”. I fjol vann hon 75watt med Foundation 500. I år är hon ordförande i kategorin Ideellt i 100-wattaren.

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör. ”Svenskarna och internet” är en av Sveriges största individundersökningar om internetanvändning där 3000 svenskar tillfrågas om sina internetvanor.

The goalkeeper penalty paradox

The goalkeeper penalty paradox. Vad är viktigast för dig som marknadsförare: att lyckas, eller att inte riskera att misslyckas?

Här är juryn för 100-fattaren

”Lite ont i magen ska man ha”

”Lite ont i magen ska man ha”. Alternativa fakta. Chokladboll för vänsterhänta. Variant av Aladdinasken. Delicato har överraskat, tänkt i nya banor– och rönt stora framgångar.

Högt tryck på bidragsinlämningen till 100-wattaren

Media Genier igång – Barnens uppdrag: lösa klimatutmaningen

Anders Ericson slutar som VD för Sveriges Annonsörer

Samsungs marknadsdirektör om hur man lyckas med långsiktighet i sin kommunikation

Samsungs marknadsdirektör om hur man lyckas med långsiktighet i sin kommunikation

Medlem i fokus: Mio siktar på att bli störst på möbler år 2022 – så ska de lyckas

Medlem i fokus: Mio siktar på att bli störst på möbler år 2022 – så ska de lyckas

Globala annonsörer planerar ökade investeringar på influencer-marknadsföring

Erik Modig kliver in i Expertteam Mediekvalité