Boka in givande föreläsning eller workshop med Kapero

Föreläsning: Inspiration och insikt om utmaningar och möjligheter för dagens marknadsavdelning

Studien ”MarknadsAvdelningen ’23” sätter siffror och ord på vad många redan känner; marknadsarbetet blir allt mer komplext. Men vad innebär det i praktiken för dagens marknadsavdelningar? Vad måste man göra för att komma tillrätta med det? Och hur säkerställer vi kopplingen till affären?

Kapero kommer till er och tar avstamp i de siffror undersökningen visar och kryddar med exempel och data från verkligheten på andra marknadsavdelningar. Vi avslutar med en interaktiv reflektion över situationen i er egen verksamhet. Känner ni igen er?

Erbjudande! Den 10 november har du som medlem dessutom möjlighet att vara med på vårt webinar då Kapero dyker ner i rapporten MarknadsAvdelningen23. Läs mer och anmäl dig här.

Föreläsning

Omfattning: ca 1 timme + diskussion.

Målgrupp: Marknadsledningen, kommersiell ledning eller företagsledning

Pris: 4 000 kronor (medlem i Sveriges Annonsörer), 8 000 kr (ej medlem i Sveriges Annonsörer)

Workshop: Framtidens marknadsavdelning

Studien ”MarknadsAvdelningen ’23” visar ett glapp mellan vad Ledningen önskar sig och var många marknadsavdelningar har hamnat. Det handlar om att lämna produktionsfokuset och bli mer affärsfokuserad.

Den här workshopen är till för att kick-starta diskussionen om hur framtidens marknadsavdelning ser ut på just ert bolag. Innan workshopen fyller alla deltagare i en utvärdering av tillståndet i er marknadsavdelning. Ni skickar självtesten till oss innan workshopen och vi skräddarsyr innehållet efter era behov. 

Syftet är att utforma en övergripande målbild för er marknadsavdelning utifrån era behov och specifika situation.

Workshop

Omfattning: ca 3 timmar + uppföljande möte med marknadschefen

Målgrupp: Marknadsledningen, kommersiell ledning eller företagsledning

Pris: 20 000 kronor (medlem i Sveriges Annonsörer), 40 000 kr (ej medlem i Sveriges Annonsörer)

Om Kapero

Kapero är ledande managementkonsulter inom marknadskommunikation och media. Kapero har en unik erfarenhet inom området och har sedan starten för mer än 20 år sedan genomfört över 300 förändringsprojekt hos fler än 90 av Nordens största marknads- och kommunikationsavdelningar.

Exempel på uppdragsgivare är IKEA, TV4, Telia, ICA, Swedbank, Scania, Apotek Hjärtat, Atlas Copco, Oatly, Husqvarna, Marshall, Adlibris, Dustin, Arla, Electrolux, Bonnier, Volvo, Arbetsförmedlingen, SAS, Essity, Stadium, PostNord, Bilia, Coop, SAS, Skandia, Clas Ohlson, IF, Haglöfs, Ellos, Svenska Spel.

Se alla våra workshops

Våra workshops är framtagna i samarbete med noga utvalda experter, som är delaktiga i Effektinitiativet och adresserar frågeställningar och utmaningar vi identifierat inom Effektkommittén.
Relaterade artiklar

Workshop: vilka krav kommer ställas på dig som beslutsfattare när det är algoritmer som fattar fler av våra beslut?

I takt med att AI blir alltmer utbrett inom det som påverkar våra kunder och vår affär, så kommer det krävas att vi alla blir mer insatta och bättre förstår hur algoritmerna fungerar…

Effektworkshops med Mats Rönne & Hanna Riberdahl

Behöver din marknadsavdelning hjälp med att identifiera de KPI:er som är viktigast för just er för att kunna utveckla och bevisa effekten av era marknadsinvesteringar? Har ni gått vilse i KPI-djungeln och är…

Så får du ut max av marknadsinvesteringen i dagens komplexa kommunikationslandskap – med NoA Consulting

För att vinna över konkurrenterna behöver företag nå ut med vad de står för och vad de kan erbjuda olika målgrupper. T.ex. varför deras produkter eller tjänster är bättre, varför de är en…

Smarta och älskade inhousebyråer, hur bygger man en sådan? med Engage Marketing

Inhousetrenden är väldigt stark vilket bekräftas i Marknadsrapporten 2021. Vi kan se att fler och fler marknadsavdelningar väljer att bygga sin egen inhouseverksamhet eftersom det många gånger leder till snabbare processer, bättre marknadsföring…
Fler artiklar