Program 17 april
Högaktuella Schibsted Attention Study
Slutsatser och resultat från deras senaste Attention-studie där de har mätt och analyserat utfallet av 34 displaykampanjer för 17 varumärken.
Talare: Karolina Nilvang, Schibsted
Optimera för Attention, case från Studien
Hur optimerar du korta exponeringstider i den varumärkesbyggande digitala marknadsföringen? Fredrik går igenom hur de förbättrade resultaten med tydlighet, framing och en optimerad blandning av exponeringar.
Talare: Fredrik Wasting och Freja Karlsson, Tele2
Från fragmentering till konsolidering
Fragmenteringen av medielandskapet har lett till att den genomsnittliga marknadsavdelningen i Sverige använder sig av 16-20 kanaler i sin marknadskommunikation. Vad innebär det i praktiken när det kommer till kreation, content och möjligheten att skapa impact? Kapero delar med sig av praktiska case och exempel.
Talare: Robert Ryberg, Kapero
Cross Media Measurement – ta kontroll över dina annonsinvesteringar!
En resa i hur man köper annonser idag och vad som rapporteras utifrån dessa köp och hur vi tänker lösa frågan.
Talare: Peter Mackhé, Sveriges Annonsörer
Bättre effekt både digitalt och fysiskt med ökad kundupplevelse
Stadium har under flera år utvecklat de digitala kanalerna mot fler marknader, fler koncept och fler erbjudanden men man har också jobbat med att få ihop kundupplevelsen i det digitala och det fysiska. En utveckling som både krävt och möjliggjort ett mer effektfullt arbete med marknadsföringskanalerna. Insikter och lärdomar från en resa som fortsatt pågår.
Talare: Pino Roscigno, Stadium
Under förmiddagen finns även tid för mingel med branschkollegor.
Om Members Camp
Members Camp är tillfället då vi bjuder in medlemmar för att inspireras och utbyta erfarenheter. Varje camp har ett givet tema och bjuder på medlemscase, tips från experter på temat, diskussioner och möjlighet att nätverka och mingla med kollegor i branschen. Du inspireras och lär av andras utmaningar och framgångar och får möjlighet att själv få visa vad du lyckats med och inte.
Members Camp är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Begränsat antal platser, först till kvarn gäller. Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på i[email protected]
Dag & plats
Dag onsdag 17 april, 08:30-11:30, frukost serveras från 08:00
Adress IOFFICE, Kungsatan 60, plan 1, Stockholm. Lokal Ljusgården
Välkommen!
Members Camp är FULLBOKAT.
Har du frågor skicka ett mejl till oss på [email protected]
Mer information om medlemcase kommer inom kort. Med reservation för eventuella justeringar i programmet.
Föreläsare
Karolina Nilvang
Robert Ryberg
Fredrik Wasting
Freja Karlsson
Peter Mackhé
Pino Roscigno
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.
Eventinformation
- 17 Apr 2024, 08:30 - 11:30
- Online