Resultatrapport för Sverige efter World Federation of Advertisers (WFA) och världens första globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen.

Syftet var att få in ett stort och konkret underlag till det fortsatta arbetet med att skapa förbättringsåtgärder inom dessa områden. I Sverige samarbetade Sveriges Annonsörer, SWEDMA, KOMM, Sveriges Mediebyråer, SES, Berghs School of Communication, IAB Sverige, All of Us och Swedish Content Agencies med stöd av Resumé för att få så många i branschen som möjligt att svara på undersökningen.

Relaterade artiklar

Medietrender Q3 2022

Reklaminvesteringarna har gått urstarkt efter coronapandemin, trots Rysslands invasion av Ukraina, vilket har gett högre energipriser och en inflation som vi inte har sett på årtionden. Annonsmarknaden fortsatte dock att växa stark även…

Communication that creates effect!

Learnings from the Effectiveness database based on entries in the 100 Watts effectiveness competition in 2020 and 2021 by NoA Consulting and Sveriges Annonsörer. The analysis in this report is based on the…

Kommunikation som ger effekt!

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Rapporten mynnar ut i sex rekommendationer för marknadskommunikation som ger effekt.

Clients and creativity

Our goal is to help brand owners address, and reverse, the decline in creativity in marketing communications to drive sustainable brand growth. We know that creative communications effectiveness is in decline. Which poses…
Fler artiklar