Creativity is the largest single factor in driving marketing effectiveness – by some measures more than triple the role of brand and double the role of reach. Getting your creative right is important for brands to grow, let alone sustain, their share of the market.

Om detta webinar:

How to create ads that people want to watch?

Creating ads that people want to watch may sound like utopia but it is possible. Getting your creative right is important for brands to grow, let alone sustain, their share of the market.

In this session Google will take us through a few foundational principles that can help you take smarter, more informed creative risks.

Detta webinar kommer vara på engelska/this webinar will be in English

Webinarserie i samarbete med Google:

I en serie på tre fristående webinar kommer vi under våren få höra mer om hur Google arbetar för ett hållbart reklam-ekosystem.

Alla webinar är klockan 09:00-09:45 och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Länk till Google Meet skickas några dagar i förväg.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Giovanni Simonetti

Creative Lead
Google

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn för Region Gotland. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event