Genom att finansiera nyheter, underhållning och annat innehåll och göra den tillgängliga för alla - oavsett bakgrund, ekonomi, ras och annat - spelar reklam en viktig roll i vår demokrati. “Ingen ska lämnas efter eller utanför” är också ett synsätt som genomsyrar både produktutveckling och synen på rollen för reklam av Google.

Hur skapar man egentligen ett hållbart reklam-ekosystem?

  • Ett ekosystem som balanserar behovet från användare av media, annonsörer och innehållsskapare/medieägare.
  • Vilka är utmaningarna och vad behöver alla parter göra för att inte skrämma bort fler användare till reklamfria alternativ?
  • Vad behöver medieägare, byråer och annonsörer tänka och agera på för att reklammodellen ska hamna i bättre balans än idag?

Under denna session djupdyker vi i ämnet tillsammans med Carl Wåreus på Google.

Webinarserie i samarbete med Google:

I en serie på tre fristående webinar kommer vi under våren få höra mer om hur Google arbetar för ett hållbart reklam-ekosystem.

Alla webinar är klockan 09:00-09:45 och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Detta webinar är digitalt på plattformen Google Meet, anslut via länk: meet.google.com/uwn-hyns-gbt vi öppnar upp ca 5 minuter innan start 09:00

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Carl Wåreus

Head of Brands and Marketing Partners
Google

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event
Fler event