People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Om detta webinar:

Data helps shape meaningful and memorable messaging that makes online experiences better, while enabling marketers to reach the right customers and exceed their expectations.

In 2022, marketers need to focus on building a data protection strategy that is customer-first. That means rethinking methods for measuring and reaching audiences, so people feel in control and able to manage the data they share.

In this session Google will talk about what you as an advertiser can and should do already today and what you can do to stay relevant in the future.

Detta webinar kommer att vara på engelska.

Webinarserie i samarbete med Google:

I en serie på tre fristående webinar kommer vi under våren få höra mer om hur Google arbetar för ett hållbart reklam-ekosystem.

Alla webinar är klockan 09:00-09:45 och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Länk till Google Meet skickas några dagar i förväg.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Håkan Löfgren

Industry Manager
Google

Sebastian Grantz

Privacy Manager Industry Relations EMEA
Google

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Den globala DEI-rapporten – Sverige

Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen? Välkommen till dagens dragning och panelsamtal där vi kommer djupdyka i nuläge, trender och tendenser…

LinkedIn: Cashing in on Creativity, how Better Ads Deliver Bigger Profits

I detta webinar berättar LinkedIn hur kreativitet i annonser kan öka effekten och går igenom fyra punkter som kan underlätta ditt arbete. Hör Jennifer Shaw-Sweet från LinkedIn B2B Institute.

Kommunikation som ger effekt. Ny rapport!

Vi vet sedan länge att marknadskommunikation är ett kraftfullt verktyg för att skapa affärsvärde, vilket mängder av forskningsstudier har bevisat. Men fortfarande ses marknadsinvesteringar av många som en kostnad och inte en investering…

WFA Spotlight: Spark more insights-driven decisions with generative AI

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.
Fler event