People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Om detta webinar:

Data helps shape meaningful and memorable messaging that makes online experiences better, while enabling marketers to reach the right customers and exceed their expectations.

In 2022, marketers need to focus on building a data protection strategy that is customer-first. That means rethinking methods for measuring and reaching audiences, so people feel in control and able to manage the data they share.

In this session Google will talk about what you as an advertiser can and should do already today and what you can do to stay relevant in the future.

Detta webinar kommer att vara på engelska.

Webinarserie i samarbete med Google:

I en serie på tre fristående webinar kommer vi under våren få höra mer om hur Google arbetar för ett hållbart reklam-ekosystem.

Alla webinar är klockan 09:00-09:45 och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Länk till Google Meet skickas några dagar i förväg.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Håkan Löfgren

Industry Manager
Google

Sebastian Grantz

Privacy Manager Industry Relations EMEA
Google

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete

Målet med detta webinar är att du ska få inspiration och konkreta verktyg för att få så bra och optimerade byråsamarbeten som möjligt.

Analys, grunden för att skapa strategier som ger bättre effekt

En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt…

Google: How to create ads that people want to watch

Creativity is the largest single factor in driving marketing effectiveness – by some measures more than triple the role of brand and double the role of reach. Getting your creative right is important…
Fler event