People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Om detta webinar:

Data helps shape meaningful and memorable messaging that makes online experiences better, while enabling marketers to reach the right customers and exceed their expectations.

In 2022, marketers need to focus on building a data protection strategy that is customer-first. That means rethinking methods for measuring and reaching audiences, so people feel in control and able to manage the data they share.

In this session Google will talk about what you as an advertiser can and should do already today and what you can do to stay relevant in the future.

Detta webinar kommer att vara på engelska.

Webinarserie i samarbete med Google:

I en serie på tre fristående webinar kommer vi under våren få höra mer om hur Google arbetar för ett hållbart reklam-ekosystem.

Alla webinar är klockan 09:00-09:45 och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Länk till Google Meet skickas några dagar i förväg.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Håkan Löfgren

Industry Manager
Google

Sebastian Grantz

Privacy Manager Industry Relations EMEA
Google

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event