I en ny podinarserie i fyra avsnitt djupdyker vi i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudna gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide ”Marknadsförarens guide till influencer marketing” som helt och hållet utgår från marknadsförarens behov och utmaningar.

Avsnitt 1:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 1 juridik

Del 1 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med kollegorna och juristerna Tobias Eltell och Niklas Briselius.

>> Se podinaret här
Avsnitt 2:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar

Del 2 handlar om etik & ansvar där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Yasmine Winberg författare och journalist på Resumé, Sara Hallsund marknadschef på Best Western Hotels & Resorts och kollegan och medieexperten Peter Mackhé.

>> Se podinaret här
Avsnitt 3:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt

Del 3 handlar om effekt där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och Mats Rönne, effektexpert hos Sveriges Annonsörer.

>> Se podinaret här
Avsnitt 4:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik

Del 4 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund, jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv och hur man från myndigheten ser på annonsörernas roll och ansvar.

>> Se podinaret här
Ladda ner eller köp Marknadsförarens guide till influencer marketing här

(Guiden är kostnadsfri för medlemmar i Sveriges Annonsörer)

Relaterade artiklar

Google Privacy Sandbox, träffsäkra målgrupper och transparens för annonsörer 

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken om framtiden för deras – mycket kritiserade - initiativ Privacy Sandbox. I två tidigare artiklar har vi gått igenom…

Nu är höstens utbildningskalender här

Nu är höstens utbildningskalender uppdaterad. Fylld med nio intressanta kurser och ett program i varumärkesstrategi ledda av några av branschens bästa specialister.

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…
Fler artiklar