I en ny podinarserie i fyra avsnitt djupdyker vi i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudna gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide ”Marknadsförarens guide till influencer marketing” som helt och hållet utgår från marknadsförarens behov och utmaningar.

Avsnitt 1:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 1 juridik

Del 1 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med kollegorna och juristerna Tobias Eltell och Niklas Briselius.

>> Se podinaret här
Avsnitt 2:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar

Del 2 handlar om etik & ansvar där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Yasmine Winberg författare och journalist på Resumé, Sara Hallsund marknadschef på Best Western Hotels & Resorts och kollegan och medieexperten Peter Mackhé.

>> Se podinaret här
Avsnitt 3:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt

Del 3 handlar om effekt där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och Mats Rönne, effektexpert hos Sveriges Annonsörer.

>> Se podinaret här
Avsnitt 4:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik

Del 4 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund, jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv och hur man från myndigheten ser på annonsörernas roll och ansvar.

>> Se podinaret här
Ladda ner eller köp Marknadsförarens guide till influencer marketing här

(Guiden är kostnadsfri för medlemmar i Sveriges Annonsörer)

Relaterade artiklar

Google ger upp försöken att fasa ut tredjepartskakor  

Googles VP för initiativet Privacy Sandbox, Anthony Chavez, skriver i dagarna på deras webbsida att Google har tagit beslut om att inte fasa ut tredjepartkakor i Chrome. Vad vi förstår är detta inte…

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…
Fler artiklar