Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…
Meta ger sig in i Principal Media 

Senaste nytt

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…

Verksamhetsberättelse 2024

2024 blev året då vi inte bara firade 100 år som organisation – utan också året då vi med kraft tog nästa steg mot en starkare, smartare och mer hållbar marknadsföringsbransch. I en…
Fler Aktuellt

CASE: Medarbetare i reklamen: ”Vår personal är sanna hjältar. Trovärdigare än så kan det inte bli.”

CASE: Medarbetare i reklamen: ”Vår personal är sanna hjältar. Trovärdigare än så kan det inte bli.”

Varumärkena som var i medias rampljus 2018

Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet

Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet. Prisutdelningen i 100-wattaren sammanfaller med tiden då Sverige börjar lysas upp av allahanda julbelysningar.

Så tacklar barnen klimatutmaningen – här är vinnarna i Media Genier

Mellanstadielever från Uppsala bland landets reklamsmartaste

Mellanstadielever från Linköping bland landets reklamsmartaste

Årskurs 5 Fridaskolan i Mölnlycke har landets reklamsmartaste elever

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2018

Analystjänsterna: 24-30 procent fejkföljare på svenska Twitter-konton

Nästan varannan negativ till reklam på engelska

Vad är äkta i en låtsasvärld?

Vad är äkta i en låtsasvärld? Annonsörer storsatsar i sociala medier. Men hur mycket av investeringarna når fram till riktiga människor? Vi beslöt oss för att djupdyka i ämnet.

Påminnelse: Inbjudan att bevaka 100-wattsgalan – tävlingen för kommunikation som fungerar

Julhandeln förlängs – var femte planerar julklappsinköp under ”Black Friday”

”Det kommer att vara en konkurrensfördel att jobba med de här frågorna”

”Det kommer att vara en konkurrensfördel att jobba med de här frågorna”. Det började med ett samtal. Slutade med ett avtal. ”Tele2-klausulen” var Tele2:s egna agerande efter metoo-uppropet.

Inbjudan att bevaka 100-wattsgalan – Sveriges största tävling för kommunikation som fungerar

Renée Nyberg och hemlig artist gör 100-wattaren så mycket bättre!

Svarta listan uppdaterad – undvik de här sajterna!

Sveriges effektivaste kommunikation – här är alla nominerade i 100-wattaren