Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…
Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Senaste nytt

Google Privacy Sandbox och konkurrenterna

Google meddelar att de fortsätter att stödja tredjepartskakor i Chrome vilket leder till frågetecken kring framtiden för deras initiativ Privacy Sandbox. Som vi skrev i en tidigare artikel har kritiken mot Privacy Sandbox…

KO agerar mot prismarknadsföring 

Konsumentombudsmannen (KO) gick den 19 maj ut med ett pressmeddelande om att myndigheten agerat mot tio företag för vad som enligt KO är bristande prisinformation. Om dessa företag upprepar det som Konsumenten nu…

Sveriges Annonsörers nya styrelse 2025

På årets föreningsstämma den 20 maj valdes ny styrelse, den består av både nyvalda och omvalda ledamöter från medlemsföretag med viktiga kompetenser för att fortsätta utveckla Sveriges Annonsörer. Tillsammans med ett dedikerat team…

Varför är Sveriges Annonsörer på plats på Cannes Lions? 

Som branschorganisation är vårt uppdrag att hjälpa svenska varumärken att navigera i en allt mer komplex och snabbföränderlig marknads- och kommunikationsvärld. Cannes Lions är inte bara en kreativ tävling – de senaste åren…

Google ger upp försöken att fasa ut tredjepartskakor  

Googles VP för initiativet Privacy Sandbox, Anthony Chavez, skriver i dagarna på deras webbsida att Google har tagit beslut om att inte fasa ut tredjepartkakor i Chrome. Vad vi förstår är detta inte…
Fler Aktuellt

Klart med ny vd till Sveriges Annonsörer

Svarta listan uppdaterad – spelbranschen värsta syndarna

Sveriges Annonsörer om sammanslagningar av organisationer

Sveriges Annonsörer om sammanslagningar av organisationer. I media har det förts en debatt kring sammanslagningar av intresse- och branschorganisationer i kommunikationsbranschen.

Branschen kräver ökad transparens – ny guide för digital annonsering

8 av 10 negativa till att kändisar gör spelreklam

CASE: Medarbetare i reklamen: ”Vår personal är sanna hjältar. Trovärdigare än så kan det inte bli.”

CASE: Medarbetare i reklamen: ”Vår personal är sanna hjältar. Trovärdigare än så kan det inte bli.”

Varumärkena som var i medias rampljus 2018

Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet

Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet. Prisutdelningen i 100-wattaren sammanfaller med tiden då Sverige börjar lysas upp av allahanda julbelysningar.

Så tacklar barnen klimatutmaningen – här är vinnarna i Media Genier

Mellanstadielever från Uppsala bland landets reklamsmartaste

Mellanstadielever från Linköping bland landets reklamsmartaste

Årskurs 5 Fridaskolan i Mölnlycke har landets reklamsmartaste elever

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2018

Analystjänsterna: 24-30 procent fejkföljare på svenska Twitter-konton

Nästan varannan negativ till reklam på engelska

Vad är äkta i en låtsasvärld?

Vad är äkta i en låtsasvärld? Annonsörer storsatsar i sociala medier. Men hur mycket av investeringarna når fram till riktiga människor? Vi beslöt oss för att djupdyka i ämnet.

Påminnelse: Inbjudan att bevaka 100-wattsgalan – tävlingen för kommunikation som fungerar

Julhandeln förlängs – var femte planerar julklappsinköp under ”Black Friday”