People are taking more steps than before to protect their privacy online - at the same time, we know that data is needed to provide consumers with useful information and relevant ads.

Om detta webinar:

Data helps shape meaningful and memorable messaging that makes online experiences better, while enabling marketers to reach the right customers and exceed their expectations.

In 2022, marketers need to focus on building a data protection strategy that is customer-first. That means rethinking methods for measuring and reaching audiences, so people feel in control and able to manage the data they share.

In this session Google will talk about what you as an advertiser can and should do already today and what you can do to stay relevant in the future.

Detta webinar kommer att vara på engelska.

Webinarserie i samarbete med Google:

I en serie på tre fristående webinar kommer vi under våren få höra mer om hur Google arbetar för ett hållbart reklam-ekosystem.

Alla webinar är klockan 09:00-09:45 och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Länk till Google Meet skickas några dagar i förväg.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Håkan Löfgren

Industry Manager
Google

Sebastian Grantz

Privacy Manager Industry Relations EMEA
Google

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event