Certifiera dig digitalt i Effektsystemet
– när det passar dig

Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt. Sveriges Annonsörers Effektsystem är en branschstandard som ska hjälpa våra medlemmar och deras partners att förstå hur deras marknadskommunikation fungerar genom att mäta rätt saker och på rätt sätt.

För att verkligen ska kunna öka effekten av marknadskommunikation är det viktigt att alla parter pratar samma språk och förstår grunderna i vad som skapar effekt och hur man mäter det – företagsledningar, marknadsförare, byråer, medier.

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Det finns många mediekanaler och plattformar att välja på när man köper sina annonsexponeringar. Alla kanaler har olika benämningar på vad som man kan planera och vad som faktiskt köps och levereras. Det skapar stor förvirring om vad man köper och vad som levereras. Beräknas annonsleveranser på personer, eller konton eller devices/appar och webbläsare?

För att skapa ordning och reda med tydliga gemensamma definitioner och standarder har Sveriges Annonsörer driver Cross Media Measurement-initiativet för att reda ut vad som köps och levereras i olika medier, kanaler och plattformar.

Vi erbjuder även företagscertifieringar, läs mer här

Certifiera dig inom digital marknadsjuridik

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter och det är inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet. För att reda ut vissa oklarheter och förtydliga vad som gäller dyker våra jurister bland annat ner i följande frågeställningar:

  • Var går gränsen mellan reklam och information?
  • Vem ska reklammarkera blogginlägg som visar sig vara reklam?
  • Vad måste vi tänka på när det gäller tävlingar i sociala medier?
  • Hur får vi åberopa tester och undersökningar i reklam?
  • Vad får vi göra vi med de personuppgifter vi samlar in?
  • Är det fritt att ”låna” bilder och illustrationer på nätet?
  • Vem äger rättigheterna till det som publiceras på Facebook och Instagram?

KOmmande aktiviteter

Tips! Få ut det mesta av medlemskapet i Sveriges Annonsörer

Online
Under 45 minuter går vår medlemsansvarig Anna Walestad igenom allt du behöver veta om medlemskapet i Sveriges Annonsörer.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

Online
I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

Certification in English: The Effectiveness System 2.0 – 13 May

Online
Digital certification in English via Teams with Mats Rönne. He will go through The Effectiveness System 2.0 and after the session you can take the digital test and get certified in the Effectivness…

AI kurs: Implementera AI på din marknadsavdelning

Den här kursen är för dig som är ledare, strateg eller arbetar med marknadsföring och vill förstå hur AI kan implementeras på ett sätt som ger både affärsvärde och effektiva arbetsprocesser. Oavsett om…

Kantar Sessions: Brand Strategy Masterclass

Välkommen till Kantar Sessions – en plats där du möter inspiration, experter i framkant och kunskap för starka varumärken. Den här morgonen kommer Kantar prata om hur man skapar starka och minnesvärda varumärken.

Members Camp Malmö: Hållbar kommunikation – hur kan marknadsföring bidra till den gröna omställningen?

Members Camp är tillfället då medlemmar samlas för att tillsammans inspireras och utbyta erfarenheter. Den här gången får du höra mer om hållbar kommunikation och hur marknadsföring kan bidra till den gröna omställningen.

WFA Spotlight: Trends and Tactics in Generative AI for Marketing Professionals

Online
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Nätverk Juridik: Spaningar från RO

Online
Den här nätverksträffen vänder sig till dig som jobbar som jurist på ett av våra medlemsföretag och vill dela med dig av dina erfarenheter inom marknadsjuridik till kollegor i branschen. Den här gången…

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Online
Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Sveriges Annonsörer Föreningsstämma

Online
Sveriges Annonsörer kallar till digital Föreningsstämma. Missa inte möjligheten att som medlem göra din röst hörd. Föreningsstämman är exklusiv för dig som medlem i Sveriges Annonsörer.

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Online
I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten ”Hur varumärken växer i Sverige” och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.

CommToAct Workshop: The Accessible Brand Effect

Den här workshopen är en unik möjlighet att ta del av strategiska insikter och verktyg för att utnyttja digital tillgänglighet som en nyckel till affärstillväxt. Den genomförs inom branschinitiativet CommToAct och är särskilt…

CommToAct Planet: Stärk hållbarhet inom digital marknadsföring

Online
Välkommen till ett webinar med CommToAct Planet, du kommer få veta mer om den senaste utvecklingen inom hållbarhetsstandarder med fokus på att främja hållbarhet inom digital reklam.

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

Online
I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

WFA Spotlight: Creativity & Leadership

Online
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

Tips! Få ut det mesta av medlemskapet i Sveriges Annonsörer

Online
Under 45 minuter går vår medlemsansvarig Anna Walestad igenom allt du behöver veta om medlemskapet i Sveriges Annonsörer.

Utbildning: Marknadsstrategi som skapar effekt

Passa på! Vår Effektutbildning under fyra halvdagar sker under ledning av en av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet och vänder sig till dig som ansvarar för marknadsföringen i bolaget/verksamheten, och/eller ansvarar för att…

Utbildning: Skapa kommunikation som ger effekt i praktiken

Nyhet! Upptäck vår nya utbildning inom projektledning som vänder sig till dig som arbetar som projektledare i en organisation som använder kreativ kommunikation i sitt marknadsföringsarbete. Utbildningen som är en heldag leds av…

Digital certifiering i Effektsystemet 2.0 – när det passar dig

Online
Här har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Effektsystemet 2.0. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Hanna Riberdahl och Mats Rönne och…

Digital certifiering till Medieköpare – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…

Anmäl dig till alla våra mikrokurser i Campus Marketing Online här!

Online
Från och med 2024 ingår Campus Marketing Online i medlemskapet för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Ta del av alla våra mikrokurser via Campus Marketing Online. Du gör dem digitalt när det passar dig!