Kommande aktiviteter

Tips! Få ut det mesta av medlemskapet i Sveriges Annonsörer

Online
Under 45 minuter går vår medlemsansvarig Anna Walestad igenom allt du behöver veta om medlemskapet i Sveriges Annonsörer.

Cannes Lions: Vi är på plats, ses vi där?

Cannes Lions är inte bara en kreativ tävling – de senaste åren har fokus breddats betydligt, med ökad tyngd på effektfrågor samt på marknadschefens och marknads- och kommunikationsavdelningens strategiska roll i företaget.  

Invitation to Kantar’s Nordic kick-off at Cannes Lions

Are you going to Cannes Lions this year? Join us and Kantar for an inspiring and relaxed networking session with food and drinks, where creativity meets science.

WFA Spotlight: A Mid-Year Agency Roundup – Beyond the Surface

Online
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Spotlight: A Mid-Year Agency Roundup – Beyond the Surface

Online
Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

CommToAct i Almedalen: Panelsamtal & Digital Inclusion Award 2025

Under detta evenemang i Almedalen lyfter vi digital inkludering ur ett affärsperspektiv. Hur påverkas kundrelationer, varumärkesvärde och lönsamhet när fler kan ta del av företagets digitala tjänster? Vi avslutar med att presentera årets…

Tips! Få ut det mesta av medlemskapet i Sveriges Annonsörer

Online
Under 45 minuter går vår medlemsansvarig Anna Walestad igenom allt du behöver veta om medlemskapet i Sveriges Annonsörer.

EFFDay 2025

EFFDay är dagen då vi samlar branschen för att inspireras och diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar. Årets tema är ”Mår vi bra – går det bra”. EFFDay arrangeras av…

Kurs: Varumärkesteori

I den här kursen går vi igenom de viktigaste teorierna, sedan avslutar vi med att du får formulera din filosofi utifrån det varumärke du arbetar med och dess förutsättningar.

Utbildning: Varumärkesstrategi

Står du inför en varumärkesresa. Eller är du mitt inne i en. Då är denna utbildning för dig. Under fyra halvdagar i höst täcker vi in olika områden som kan hjälpa dig att…

Kurs: AI för projektledare

Den här kursen riktar sig till dig som arbetar med projektledning och vill förstå hur AI kan användas för att effektivisera processer, automatisera uppgifter och förbättra uppföljning och rapportering. Kursen ger dig konkreta…

Kurs: Marknadsplanering och budgetering

Affärsplanen ger förutsättningarna för marknadsplanen – och vice versa: marknadsplanen ska visa hur marknadsföring bidrar till företagets utveckling och mål. För att få ledningens öra behöver du resonera på deras villkor och med…

Utbildning: Briefa rätt – få bättre effekt

Nyhet! Upptäck vår nya utbildning inom projektledning som vänder sig till dig som arbetar som projektledare i en organisation som använder kreativ kommunikation i sitt marknadsföringsarbete. Utbildningen som är en heldag leds av…

Kurs: Customer Journey Mapping

Den här halvdagen födjupar vi oss i Customer Experience Management. Vad är kundinsikt och varför är det viktigt? Hur vi bygger en djupare förståelse för kundens behov. Välkommen till en lärorik eftermiddag med…

Kurs: Varumärkespositionering

I den här kursen går vi igenom olika delar som kan ingå i en strategi och plan för att utveckla ett varumärke. Vi fokuserar lite extra på vad som kännetecknar agerbara strategier som…

Certifiering 9 oktober: Effektsystemet 2.0

Online
Effektcertifiering för dig som inte redan är certifierad. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.

Kurs: AI för kreatörer – från idé till färdigt material

Kursen ger dig en praktisk förståelse för hur AI kan användas i kreativa processer. Vi utforskar hur AI kan stötta idégenerering, skapande av text, bild och video samt vilka etiska och juridiska frågor…

Kurs: Strategisk varumärkeskommunikation

I den här kursen studerar vi ett antal aktuella case och går igenom de principer som kännetecknar framgångsrik varumärkeskommunikation som klarar av att utveckla varumärken över tid samtidigt som de driver försäljning här…

Kurs: Varumärkeseffekt

I den här kursen fokuserar vi därför på vad som är de viktigaste målen att mäta och hur dessa kan kopplas till hur de skapar värde för affären.

Digital certifiering i Effektsystemet 2.0 – när det passar dig

Online
Här har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Effektsystemet 2.0. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Hanna Riberdahl och Mats Rönne och…

Digital certifiering till Medieköpare – när det passar dig

Online
Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…

Anmäl dig till alla våra mikrokurser i Campus Marketing Online här!

Online
Från och med 2024 ingår Campus Marketing Online i medlemskapet för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Ta del av alla våra mikrokurser via Campus Marketing Online. Du gör dem digitalt när det passar dig!

Digital certifiering i Effektsystemet Offentlig sektor – när det passar dig

Online
Här har du möjlighet att certifiera dig digitalt i Effektsystemet Offentlig sektor. Registrera och certifiera dig när det passar dig bäst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer och avslutas med ett test. Efter…