Nyhet! Reklamrapporten 2024 – kreativitet och balans är avgörande för att öka reklamacceptansen
06 Nov 2024, 11:30 - 12:30Om dagens webinar
I takt med att kanalerna för reklam blir fler och reklamen mer frekvent i digitala sammanhang har det påverkat hur svenska konsumenter ser på reklam i dessa olika kanaler.
I Reklamrapporten, som Sveriges Annonsörer gjort tillsammans med Novus, framkommer svenska folkets syn på reklam i Reklamindex. Bäst till hos konsumenter ligger reklam i brevlådan, tryckta tidningar, poddar och utomhusreklam som upplevs mer positivt genom en bra balans mellan innehåll och reklam, lagom frekvens och genom att låta konsumenter ha kontroll.
Reklamrapporten består av två delar, konsumenternas upplevelse av reklam i olika mediekanaler och konsumenternas reklambeteende. Och för att förstå vad som påverkar konsumenternas upplevelse av reklam har tre faktorer beaktats.
- Reklambalans – balansen mellan reklam och övrigt innehåll i kanalen
- Reklamfrekvens – hur ofta man exponeras för reklam
- Upplevd kontroll – möjlighet att välja om man vill se reklam eller ej
Under detta lunchwebinar kommer du få veta mer om rapporten.
Hela rapporten kan du ladda ner här redan nu.
Välkommen!
Det praktiska
Dag: onsdag 6 november
Tid: klockan 11:30-12:30
Plats: digitalt webinar via Zoom som är öppet för alla som jobbar med kommunikation.
Talare är Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer och Ieva Englund, Client Development Advisor på Novus.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Föreläsare
Ieva Englund
Hanna Riberdahl
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.
Eventinformation
- 06 Nov 2024, 11:30 - 12:30
- Online