Vi vet sedan länge att marknadskommunikation är ett kraftfullt verktyg för att skapa affärsvärde, vilket mängder av forskningsstudier har bevisat. Men fortfarande ses marknadsinvesteringar av många som en kostnad och inte en investering i lönsam tillväxt. Med hjälp av insikterna från vår databas kan vi hjälpa svenska organisationer att få ut maximalt av sina investeringar i kommunikation.

Om dagens webinar

Att få fakta och bevis på vad som verkligen skapar effekt är ovärderligt! Nu har vi släppt vår fjärde rapport baserat på den databas vi byggt upp sedan 2020 av case i tävlingen 100-wattaren och kan göra ytterligare analyser och få än mer fakta att bygga vidare på kunskapen om hur kommunikation ger effekt.

I förra årets 100-wattarenrapport (Kommunikation som ger effekt! 2023) stod kanalerna i centrum. I årets rapport skiftar vi fokus till det kreativa innehållet.

Det är självklart och välbelagt att kommunikationens innehåll påverkar effekten. Innehållet har mycket stor betydelse för vilket avtryck som lämnas i målgruppens huvud. När varumärken lyckas med innehållet skapas en hävstång som multiplicerar effekten av medieinvesteringen.

Och tvärtom: stor budget och rätt kanaler räcker inte långt om innehållet är helt fel. Om det ignoreras eller missförstås, kopplas till helt fel varumärke eller bara skapar irritation hos målgruppen.

I detta webinar fokuserar vi på ett antal kreativa grepp som studerats i tidigare forskning. Vi tittar på i vilken utsträckning de kreativa greppen används, hur användandet av grepp varierar med syfte och målgrupp, samt vilka kreativa grepp som har störst effekt på ett antal nyckelmått på kampanjeffekt.

Välkommen!

Det praktiska

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Rapporten mynnar ut i sex rekommendationer för marknadskommunikation som ger effekt.

Dag: fredag 13 september

Tid: klockan 09:00-10:00

Plats: detta webinar är via Zoom och är exklusivt och utan kostnad för dig som jobbar med kommunikation.

Här kan du ladda ner rapporten Kommunikation som ger effekt! 2024
Här kan du ladda ner en engelsk version av rapporten.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Ek.Dr. Niklas Bondesson

forskare i marknadsföring & strategisk rådgivare
NoA Consulting & Stockholms universitet

Alexander Cargioli

Senior analytiker
NoA Consulting
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Så sätter och försvarar du din marknadsbudget

För de flesta marknadsavdelningar är budgetprocessen en utmaning. Marknadsföringsbudgeten ifrågasätts ofta, och har man inte bra argument finns det risk att budgeten blir mindre än vad som krävs för att lyckas och nå de uppsatta…

WFA Knowledge Spotlight: Meta’s vision for AI

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Meta’s vision for AI

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Creative perspectives for advertising on Meta platforms

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…
Fler event