Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program Marknadsstrategi

För dig som vill öka effekten av er marknadsföring och är ansvarig för utveckling eller implementering av marknadsstrategi i form av segmentering, targeting, re-targeting, personas, drivkraftsanalys, målgrupper, marknader, vertikaler etc.Marknadsstrategi är relevant i flera olika delar:

  • För det första i det övergripande strategiska beslutet vilka kunder vi ska fokusera på
  • För det andra för att vi ska förstå våra kunder på djupet så att vi kan utforma vårt värdeerbjudande på ett så relevant sätt som möjligt
  • För det tredje som underlag för hur vi når ut med vår marknadskommunikation och ökar effekten i vår targeting och styrning.

Målet är att du ska kunna orientera kring alla de olika datapunkter som vi har idag och hur du omvandlar dessa till strategiska och taktiska beslut. Programmet blir ett sätt att få kunskap att rensa upp bland alla mått och få struktur internt för ökat fokus och förståelse. Detta kopplas sen vidare till hur ni översätter detta till data eller kontextstyrda kampanjer.

Det här får du med dig:

  • ökad kompetens och kunskap
  • uppdaterad marknadsstrategi
  • mallar för hur ni kan använda de olika delarna inom marknadsstrategi
  • boken Bang for the buck av Erik Modig

Läs mer och anmäl dig här

Om utbildningen

Utbildningen sker vid tre tillfällen med möjlighet att praktisera din kunskaper mellan varje tillfälle:

  • 21 februari, 2022 13:00 – 16:00
  • 13 mars, 2022 13:00 – 16:00
  • 4 april, 2022 13:00 – 16:00

Kursansvarig är Erik Modig

Kostnad 12 000 kr per person (exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer)

Campus Program är hos Sveriges Annonsörer på Klara Östra Kyrkogata 2B i Stockholm. Läs mer om utbildningen och anmäl dig här

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Erik Modig

Forskare i marknadsföring
Handelshögskolan i Stockholm

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Campus Program: Mediestrategi och planering för generalister med Christina Wihlner Lentell

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Att mäta och visa marknadsföringens effekter med Mats Rönne

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: B2B – Inbound och content marknadsföring med Malin Sjöman

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.
Fler event