Välkommen till Sveriges Annonsörers Campus Marketing:

Utöver det som redan ingår i medlemskapet erbjuder vi nu utbildningsplattformen ”Campus Marketing”. Sju lärarledda utbildningar, exklusiva för medlemmar till medlemspris och Campus Marketing Online med digitala kurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Campus Marketing är skräddarsytt utifrån de behov och utmaningar som finns i marknadsorganisationer, och vi har alltid med oss köparsidans perspektiv. Det är ett upplägg som våra medlemmar efterfrågar och lärmetoden är utvecklad för att säkra implementering i hela teamet, säger Karin Grohman, projektledare för utbildningssatsningen hos Sveriges Annonsörer.

Med Campus Marketing erbjuder vi till medlemspris fördjupande program med lärarledda lektioner och digitala mikrokurser, samt digitala mikrokurser via Campus Marketing Online för att möta behovet av kompetensutveckling på olika sätt och nivåer samt säkra implementering i hela teamet.

Mikrokurser:

Ger dig ett brett utbud av digitala kurser för nya kunskaper.

  • Självstudier online

    Alla mikrokurser sker via Campus Marketing Online och tar 15-20 minuter.

  • Samarbeta med andra*

    Workshops i samarbete med andra sker endast om den digitala kursen tas kopplad till att en kollega går ett program (Programmen är endast för medlemmar).

  • Diplom

    Efter avsluta mikrokurs med godkänt resultat utfärdas ett diplom.

Program:

Efter avslutad utbildning är du specialist och drivande i implementering av kunskaper internt (exklusivt för medlemmar).

  • Lärarledda lektioner

    Våra program sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet och genomförs på plats hos Sveriges Annonsörer.

  • Samarbeta med andra

    Genom vår unika lärmetod finns digitala mikrokurser för övriga medlemmar i ditt team kopplade till det specifika programmet, vilket ger möjlighet för ett i grunden förändrat arbetssätt för hela teamet. Framtagna workshopövningar är också en del i implementeringen.

  • Diplom

    Efter avslutad utbildning med godkänt resultat utfärdas ett diplom.

Campus Marketing online

Digitala kurser online
15-20 min

Drygt 20 kurser online

Våra mikrokurser (via Campus Marketing Online) behandlar bland annat marknadsjuridik, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring och är avsedda för individuella självstudier. Kurserna är 15–20 minuter långa och som företag köper du en årslicens som ger tillgång till hela kursutbudet. Antal licenser bestämmer du själv.

Självstudier online
Prov & Diplom
Program (Endast för medlemmar)

Lärarledda utbildningar inom olika ämnesområden, 2-3 kurstillfällen

Vi erbjuder utbildningar inom bland annat Effekt, Strategi och B2B-marknadsföring under ledning av några av Sveriges främsta experter inom respektive ämnesområde. Exklusivt för medlemmar. Programmen ger en eller flera individer fördjupad kunskap inom det utvalda ämnesområdet. Dessa individer blir specialister tillika ”ambassadörer” som leder implementationen i organisationen. Övriga medarbetare i teamet tar mikrokurser online och får övergripande kunskaper inom det utvalda ämnet. ”Ambassadören” och teamet genomför workshops tillsammans för att säkerställa kunskapsspridning, implementation och förändrat arbetssätt.

Lärarledda lektioner
Självstudier online
Samarbeta
Prov & Diplom
Lärmetod

Vår lärmetod är insikten om en lyckad implementering!

Lärmetoden, som bygger på olika fördjupningsnivåer och stort fokus på implementering, är utvecklad utifrån Sveriges Annonsörers insikter om marknadsorganisationers specifika behov och utmaningar kopplat till kompetensutveckling.

  1. Program – lärarledda studier för individen
  2. Mikrokurser – digitala självstudier för teamet via Campus Marketing Online
  3. Samarbete – workshops kopplade till programmet
  4. Kunskap & nya arbetssätt förmedlas effektivt inom din organisation

7 program

Mediestrategi och planering för generalister

3 halvdagar, med Christina Wihlner Lentell, 12 000 kr. ex. moms.

Att mäta och visa marknadsföringens effekter

3 halvdagar, med Mats Rönne, 12 000 kr. ex. moms.

Marknadsstrategi

3 halvdagar, med Erik Modig, 12 000 kr. ex. moms.

Varumärkesstrategi

3 halvdagar, med Erik Modig, 12 000 kr. ex. moms.

B2B marknadsföring – Inbound och content marketing

3 halvdagar, med Malin Sjöman, 12 000 kr. ex. moms.

Marknadskommunikationsstrategi

3 halvdagar, med Erik Modig, 12 000 kr. ex. moms.

B2B – Värdeskapande outbound-marknadsföring

3 halvdagar, med Mats Rönne & Ulf Vanselius, 12 000 kr. ex. moms.

Läs mer om våra digitala mikrokurser

Mikrokurser inom bland annat marknadsrätt, strategi och B2B-marknadsföring avsedda för individuella självstudier. Kurserna är ca 15–20 minuter långa och finns tillgängliga via Campus Online.