Rådgivare Mats Rönne

Mats ger dig råd för att skapa, mäta och redovisa effekter och affärsnytta, skapa bättre samarbeten med konsulter, hantera byråns förslag samt marknadsstrategi, segmentering, differentiering, positionering, varumärke och marknadsbudget.

”Marknadsföring handlar inte om att sälja mer. Det handlar om att sälja mer lönsamt. Kärnan i all marknadsföring handlar om att skapa värde för kunderna. Men värde skapas både i det som säljs och hur det presenteras – och det bör vi mäta och följa upp.”

Mats Rönne är senior rådgivare inom marknadsföring och kommunikation och Sveriges Annonsörers effektexpert. Han har över 40 års erfarenhet i branschen, bl.a. som global varumärkeschef på både Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanskas bostadsenhet och den digitala lästjänsten Readly. Mats är också medgrundare av 100-wattaren.

Mats hjälper dig med:

  • Vilka nyckeltal ska vi fokusera på? Vad och hur ska vi mäta?
  • Hur blir vi en bättre beställare gentemot våra byråer/konsulter? Hur blir vi byråns mest intressanta kund?
  • Hur får vi ut mer av vår marknadsföring? Gör vi rätt saker? På rätt sätt?
  • Hur får jag resten av organisationen att bli mer marknadsorienterad?
  • Hur kan vi skapa ett bättre samarbete mellan marknad och sälj – och kanske även andra avdelningar?
  • Vad bör jag tänka på när jag gör min marknadsbudget så att den landar rätt i företaget?

Som medlem ingår en timmes kostnadsfri rådgivning i medlemskapet. Tillsammans ser ni hur ett fortsatt samarbete skulle se ut.