Medietrender Q1 2025
27 maj 2025Logga in | Kräver inloggning
Efter ett starkt 2024 såg det ut som om vi skulle få dåliga tider runt hörnet redan nu. Amerikanska tullar hotar att dra in hela världen i ett handelskrig med efterföljande lågkonjunktur som resultat. Trots oron inleddes 2025 års första kvartal stabilt. Annonsinvesteringarna växte med 3,1 procent under perioden. Investeringarna via mediebyråer fortsatte uppåt, minskat TV tittande hämtas hem av det strömmande tittandet och även om vi lyssnade mindre på radio så ökade vi vår konsumtion av poddar.
Artikeln är låst - för att fortsätta:
Bli medlemFördelarna med medlemskap
- Vi är ert stöd för en ansvarsfull marknadsföring som ger effekt.
- Vi tillhandahåller oberoende och trovärdig kunskap för hela marknadsavdelningen.
- Ett medlemskap hos Sveriges Annonsörer är inte personligt utan gäller hela företaget.
- Tillgång till kunskap, nätverk, rådgivning och framtidens marknadsföring.
Medlemsansökan
Logga in
Ladda ner
- Ej tillgängligt utan inloggning