Det blir allt tydligare att mediemarknaden leder den svenska ekonomin in i tillväxt. Detta innebär att medieinvesteringarna förväntas uppvisa starkast tillväxt i år, 2024. Ökningen fortsätter sedan in i 2025 om än i något lugnare takt medan BNP förväntas öka starkare under nästa år än innevarande år.

Relaterade artiklar

CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

Kommunicera med alla

För att få bästa möjliga resultat av marknadsinvesteringarna bör man kommunicera inkluderande och spegla mångfald. Allt annat är slöseri med pengarna. Det finns många bevis för detta. Bland annat i en ny rapport…

Bra reklam blir inte utnött

Reklam som uppskattas av konsumenterna och utvecklar sitt reklamkapital håller också bättre i längden. I stort sett hur länge som helst i bästa fall. Det kan också ge bättre effekt till lägre kostnad.

Kommunikationen viktig i klimatkampen

Kommunikationsbranschen kan spela en stor roll i arbetet för ökad hållbarhet och mindre miljö- och klimatpåverkan och möjligheterna är större än man kanske tror. Men det finns många frågetecken att räta ut.
Fler artiklar